2p

Látványos, merész és begyökerezett érdekeket sértő lépéseket is hajlandó tenni az új brit tulajdonos annak érdekében, hogy javítsa Ferihegy megítélését a turisták körében. Legalábbis ez derül ki abból az interjúból, amit Chriss Woodruff, a Budapest Airport (BA) Zrt. vezérigazgatója adott a Népszabadságnak.

Az egyes terminál

Woodruff szerint a repülőtéren megforduló utasok a taxiszolgáltatásra panaszkodnak a leggyakrabban, ezért úgy döntöttek: pályázat útján kiválasztanak egy céget, amely júliustól kizárólagosan használhatja a drosztokat. Elismerte, hogy a jelenlegi rendszer nem vált be: a terminálok előtt elvileg ugyan bármelyik társaság megállhat, de a kettesen a gyakorlatban csak a Tourist Taxi autói várakoznak. "Tisztában vagyunk azzal, hogy most az erősebb érdekek érvényesülnek, épp ezen a helyzeten akarunk változtatni" - válaszolta arra a felvetésre, hogy jelenleg az egyes terminál előtt is csak a fenti társaság autóit lehet látni. Emellett fejlesztik az infrastruktúrát, parkolót építenek a várakozó járműveknek.

A vezérigazgató szerint Ferihegy jelenleg a régió legdrágább repülőtere, ezért - versenyképessége fenntartása érdekében - április elsejétől januárig visszamenőleg csökkentik a légitársaságok által fizetendő díjakat. Jelentősen szeretnék bővíteni a hosszú távú járatok számát is.

Ferihegy, 2B

A változások jegyében 2008 nyarának végére összenyitják a kettes terminál A és B épületét, közös indulási csarnokot építenek, több lesz az üzlet, az étterem, és a várakozó utasok is nagyobb helyet kapnak majd. A 2A épület mellett pedig új légiárukezelő-központot alakítanak ki 2007 elejétől. A limitált kapacitású 1-es, "fapados" terminállal kapcsolatban elmondta: az új járatokat indítani szándékozó diszkont légitársaságoknak azt ajánlja, hogy használják - az egyesnél jelenleg drágább - 2B-t. Ott ugyanis - épp az egyes átadása miatt - a tavalyihoz képest 2,5 millióval kevesebb utas fordul meg idén. Egy év múlva egyébként új díjrendszert is bevezetnek majd, s erről minden légitársasággal egyeztetni fognak.

A múlt héten sztrájkbizottságot alakító, 135 dolgozót képviselő Légiforgalmi Dolgozók Független Szakszervezete (LDFSZ) követeléseivel kapcsolatban kifejtette: megegyezésre törekszenek. Mindenesetre nem lenne fair, ha kedvezőbb feltételeket ajánlanának nekik, mint 2400 társuknak, mondta el Woodruff a Népszabadságnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!