A közgondolkodásban igen jelentős annak a demagógiának a szerepe, ami a reklámot rosszként, szükségszerűen manipuláló dologként azonosítja. A reklám azonban igen fontos része, tulajdonképpen a mozgatórugója a gazdaságnak, egyszerre tájékoztat és kacsint össze a fogyasztóval, számot adva egyúttal egy korszak popkultúrájáról.
A Reklámhét civil barátja idén Novák Péter, énekes, zenész, műsorvezető, aktivista, aki épp azért állt az esemény mellé, hogy rámutasson: az ismeretek nélküli ítélkezés, a tudatos fogyasztás reklámkerüléskénti azonosítása nem segíti egy jobb reklámkultúra kialakulását. „Egy korszakon változtatni lehetetlen a korszak eszköztárának felhasználása nélkül. A civil társadalomnak ezért fontos nyomon követnie a hét eseményeit, nem pedig a fogyasztói társadalom szemeteként definiálni a reklámokat” – tette hozzá Novák Péter.
Budapesten lesznek előadások, amelyek végigvezetik az érdeklődőt a reklám ABC-jén – az ambient médiától a reklámzenékig; lesz egy egész napja a kreatív megoldások központi eszköztárának: a tervezőgrafikának; lesz egy marketingnap; egy egész nap, ami a reklám legdinamikusabban fejlődő területével a digitális reklámmal és az abban dolgozókkal foglalkozik; és szintén egy napot kap a divat és a reklám kapcsolata, ahol neves divattervezők és divatmunkások mesélnek arról, miképp gondolnak erre a műfajra. A hétvégét pedig a legjobb reklámzenék társaságában tölthetik a Neo Fm-et hallgatók.
A Magyar Reklámszövetség 2005-ben látott hozzá először, hogy a New York-i AdWeek mintájára itthon is közelebb próbálja hozni a nagyközönséghez kicsit a reklám műfaját és mindazokat, akik ebben a szakmában dolgoznak – reflektálva ezzel az reklámkerülésre, az elutasító és ítélkező közéleti megnyilvánulásokra a reklámmal kapcsolatban. A hét felépítése immár hagyományosnak mondható: Budapest mellett Baján, Debrecenben, Győrben, Pécsett, Székesfehérváron és Szegeden lesznek programok.
mfor.hu