3p

A massive multiplayer online (mmo) játékok kedvelői virtuális sci-fi vagy fantasy világokban kalandozhatnak és harcolhatnak egymással az interneten – persze nem ingyen. A külföldön évek óta komoly sikereket elérő játéktípusra a magyar felhasználók évente körülbelül 250 millió forintot költenek el, írja a Napi Gazdaság.

A massive multiplayer online (mmo) játékok kedvelői virtuális sci-fi vagy fantasy világokban kalandozhatnak és harcolhatnak egymással az interneten – persze nem ingyen. A külföldön évek óta komoly sikereket elérő játéktípusra a magyar felhasználók évente körülbelül 250 millió forintot költenek el, írja a Napi Gazdaság.

A virtuális világokban kalandozók internetes szervereken kapcsolódnak össze, így a játékhoz egy erős otthoni számítógép és szélessávú internetkapcsolat kell. A boltban megvásárolható játékszoftverek telepítése után az online játékért meghatározott időközönként – gyakran egy olcsóbb vagy ingyenes kedvcsináló időszak után - részvételi díjat kell fizetni. Ez jelenleg átlagosan havi 12 euró, azaz háromezer forint körül mozog, míg a programok bolti ára a megjelenéskor 10 ezer forint körül van.

Korábban csak egy szűk rajongói körben voltak népszerűek ezek a játékok, napjainkban viszont már ötezer fő körülire becsülik a hazai aktív játékosok számát, akik éves szinten összesen akár 250 millió forintot is költenek szenvedélyükre. Világszerte körülbelül 3,5 millióan vannak az mmo-műfaj rajongói. A legújabb ilyen játékot, amely a World of Warcraft (WoW) címet viseli, világszerte többen szerették volna megvásárolni, mint ahány példányhoz a kereskedők hozzájutottak, így a magyarországi forgalmazó is utánrendelésre kényszerült.

A kiadók szoros konkurenciaharcot folytatnak egymással ezen a piacon, mivel a felhasználók mindig szívesen átpártolnak a legújabb termékre, ami viszont így is tovább növeli az online piacot. Az Electronic Arts a kilencvenes évek eleje óta futó Ultima-sorozat mmo-változatától vár sikert, amelynek regisztrált felhasználói világszerte mintegy 170 ezren lehetnek. A kiadóknak új lehetőségetm biztosít az a számítógépes játékok mellett a konzolos szoftverek online változatának megjelenítése is.

A magyar felhasználóknak egyelőre akadnak sajátos gondjaik is, például vannak, akik úgy vásárolnak meg mmo-játékokat, hogy nincs internetkapcsolatuk, és sokan még ma is tartanak az internetes bankkártyás fizetésektől. Ez utóbbi problémára jelenthet megoldást a WoW vagy az Everquest 2 című játékokhoz már bevezetett előre fizetős kártya, amely a ugyanúgy működik, mint a mobiltelefonok feltöltőkártyája, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!