2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyaroknak fontos a pénz: minden második megkérdezett feláldozná szabadideje egy részét több fizetségért - derül ki a GfK-csoport európai életstílus-kutatásából. A régi uniós országokban már csupán 37 százalék a magánéletüket több pénzért megcsorbítani hajlandók aránya, olvasható a Népszabadságban.

Európa keleti felén az emberek 42-45 százaléka tekinti a pénzt a siker legfontosabb ismérvének, tőlünk nyugatra már a személyes célok, az önmegvalósítás az értékmérő, a pénz csak 25 százaléknak elsődleges fontosságú.

[ajanlo=101][igazitas=left/]A most először európai összegzéssel készült életstílus-kutatásból kiderült: a vásárlási és életmódbeli szokások nem pusztán kor, nem és lakóhely szerint változnak, hanem sokkal inkább az egyéni értékrend alapján.

Magyarországon az emberek harmada a nyugalmat keresi, ezért bevált márkákat vásárolnak, és ésszerűen költekeznek. Körükben sok az idős és nyugdíjas. Nyugat-Európában mindössze 20 százalék a tradicionális, hagyománytisztelő csoportba tartozók aránya.

A magyarok körében például feltűnően sok (a régióban mért arány duplája) azok száma, akik a hedonista, divatkövető, a birtoklást nagyra becsülő mentalitást képviselik. A kutatás szerint azonban a legnagyobb magyarországi fogyasztói csoportok harmonikus életre törekszenek, józanul költenek, és bár a bevált márkaneveket veszik, nem mennek el az akciós hirdetések mellett.

Ennek a jelenségnek elsősorban anyagi és nem kulturális gyökerei vannak. Míg például Nyugat-Európában a lakosság ötven százaléka, a magyaroknak csupán öt százaléka engedheti meg magának, hogy többé-kevésbé rendszeresen étterembe járjon.

Hamarosan azonban markáns átalakulást okozhat az elöregedő európai társadalmakban a nyugdíjasok növekvő tömege. A fejlett gazdaságú társadalmakban azonban ők nem esnek ki a potenciális és fizetőképes vásárlók köréből, sőt: megnövekedett szabadidejük miatt másoknál nagyobb arányban jelenhetnek meg a szolgáltatások piacán, írja a Népszabadság.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!