A szóvivő utalt arra, hogy a koalíciós pártok - a konzervatívok és a szociáldemokraták - között nincs egyetértés a jövőbeni lépéseket illetően, a kormány ugyanakkor egységes álláspontra törekszik. Abban viszont a koalíciós partnerek egyetértenek, hogy az Opel által korábban előterjesztett, bármiféle segítség előfeltételének számító szanálási terv nem kielégítő, az több tekintetben hiányos, és a jelenlegi helyzetben nem tesz lehetővé semmilyen döntést.
A pártok vezetői megerősítették, hogy az Opel megsegítését illetően más véleményen vannak. Konzervatív politikusok - Angela Merkel kancellárral az élen - hétfőn úgy vélekedtek, hogy az esetleges állami segítségre rendkívül szűk lehetőség kínálkozik. A kancellár egy beszédében utalt arra: a kormány csak olyan lépésekre szánhatja el magát, amelyek összhangban állnak az európai uniós szabványokkal. Theodor zu Guttenberg gazdasági miniszter közvetve felvetette a csődtörvény módosításának lehetőségét, és ennek kapcsán azt, hogy így a törvény az Opelre is vonatkozhatna, s külső beruházók belépését tenné lehetővé.
A szociáldemokrata párt főtitkára ezzel szemben az Opel megsegítését sürgette, és élesen támadta a gazdasági minisztert azzal, hogy a csődtörvény módosításának hangoztatásával csak ürügyet keres az Opel cserbenhagyására. Kategorikusan elutasított mindenfajta állami segítséget az Opel számára a kancellár egyik gazdasági tanácsadója. Wolfgang Franz, az úgynevezett gazdasági bölcsek csoportjának vezetője feltette a kérdést: mit tesz a kormány akkor, ha más vállalatok is hasonló igényekkel állnak elő? Az anyavállalat General Motors súlyos pénzügyi válsága miatt rendkívül nehéz helyzetbe került Opel az államtól legkevesebb 3,3 milliárd eurós segítséget igényelt. Franz az esetleges további jelentkezőkkel kapcsolatban úgy vélte: az Opel állami megsegítése esetén "gátszakadás" következne be.
Közben a Die Welt című napilap hétfői számában ugyancsak megerősítette azokat az értesüléseket, amelyek szerint az Opel az elmúlt években "közvetett adócsalást" követett el. Elsőként a Focus hírmagazin állt elő ezekkel az információkkal, amelyeket most saját kutatásai alapján a Die Welt is megerősített. Ezek lényege, hogy a korábban nagy tekintélyű, Németországban több mint 25 ezer alkalmazottat foglalkoztató gyár 2005 és 2007 között nyereségét a General Motorsnak átutalva adót egyáltalán nem - vagy csak alig - fizetett, ennek ellenére az államtól jelentős adóvisszatérítésekre tett szert. Ennek köszönhetően kétszámjegyű milliós összegek folytak be az Opel kasszájába. A gyár felügyelőbizottságának egyik tagja az újságnak nyilatkozva cáfolta, hogy nem fizettek volna adót, azt azonban elismerte, hogy a gyár az említett időszakban "profitált" az adófizetésen.
Ugyancsak a Die Welt számolt be arról, hogy a vállalatvezetés a jövőre vonatkozóan több forgatókönyvet fontolgat, és mindegyik elutasítja a németországi üzemek bezárását. Az európai igazgató ugyanakkor azon az állásponton van, hogy a négy németországi üzem túl sok, és az eisenachi eladását javasolja. A legkívánatosabb vevőnek a Daimlert tartották, a stuttgarti konszern azonban nemet mondott.
Munkahelyek megszűnése azonban elkerülhetetlennek számít, így Bochumban 1600, Rüsselsheimben 1200 alkalmazottat bocsátanának el. Az üzemi tanács vezetője minden más számot merő spekulációnak nevezett. A bezárás elkerülése érdekében szó van a munkabérek jelentős csökkentésének lehetőségéről is.