Egyre növekszik a színvonala, de egyre csökken a száma a hazai autószerelő műhelyeknek, írja a Hvg. Négy éve még 10 ezer fölött volt a gépjármű szervizelést fő tevékenységként űző vállalkozások száma. Ez 2016-ra 9434-re apadt, pedig az árbevétel és az alkalmazotti létszám emelkedése azt mutatja, hogy a szektor a válság után ismét emelkedő pályára került.
Pedig a felszámolások és a végrehajtások aránya is kedvezően alakult, 2013 és 2016 között a felszámolások aránya 2,04-ről 1,35 százalékra mérséklődött, míg a végrehajtás alá került cégek aránya 10,84-ről, 8,51 százalékra csökkent.
Hogy tisztul a piac, azt az is jelzi, hogy erősödnek a szereplők is. A kockázati vizsgálatokon 2013-ban a két első, "A" és "B" kategóriába a vizsgált cégek 24, a közepesen kockázatos „C” kategóriába 12,8, míg a legkockázatosabb „D” kategóriába 47,2 százaléka tartozott. 2016-ban már a vállalkozások 46,9 százaléka ért el "A” és a „B” kockázati besorolást, 32,3 lett a „C”-sek, 20,7 a "D"-sek aránya.
A szakma a további tisztulást akar, és a "sufni szervizek" bezárását. A fehéredést segíti elő az is, hogy 2017. január 1-től online pénztárgépek használatára kötelezte a műhelyeket a törvény. A kedvező statisztikák ellenére azonban a munkaerőhiány a járműszerelésben is megjelent, áll a Hvg cikkében.
mfor.hu