2p

Tisztul a piac, egyre megbízhatóbbak a járműszerelő műhelyek, de egyre több is zár be, és itt is megjelent a munkaerőhiány.

Egyre növekszik a színvonala, de egyre csökken a száma a hazai autószerelő műhelyeknek, írja a Hvg. Négy éve még 10 ezer fölött volt a gépjármű szervizelést fő tevékenységként űző vállalkozások száma. Ez 2016-ra 9434-re apadt, pedig az árbevétel és az alkalmazotti létszám emelkedése azt mutatja, hogy a szektor a válság után ismét emelkedő pályára került.

Pedig a felszámolások és a végrehajtások aránya is kedvezően alakult, 2013 és 2016 között a felszámolások aránya 2,04-ről 1,35 százalékra mérséklődött, míg a végrehajtás alá került cégek aránya 10,84-ről, 8,51 százalékra csökkent.

Hogy tisztul a piac, azt az is jelzi, hogy erősödnek a szereplők is. A kockázati vizsgálatokon 2013-ban a két első, "A" és "B" kategóriába a vizsgált cégek 24, a közepesen kockázatos „C” kategóriába 12,8, míg a legkockázatosabb „D” kategóriába 47,2 százaléka tartozott. 2016-ban már a vállalkozások 46,9 százaléka ért el "A” és a „B” kockázati besorolást, 32,3 lett a „C”-sek, 20,7 a "D"-sek aránya.

A szakma a további tisztulást akar, és a "sufni szervizek" bezárását. A fehéredést segíti elő az is, hogy 2017. január 1-től online pénztárgépek használatára kötelezte a műhelyeket a törvény. A kedvező statisztikák ellenére azonban a munkaerőhiány a járműszerelésben is megjelent, áll a Hvg cikkében.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!