3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A reformokkal kapcsolatos problémák nem kommunikációs eredetűek, a reformok és a megszorítások sikeres kommunikációjához megtervezett stratégia szükséges, de ez hiányzott a kormány elképzeléseiből. Így értékelték a Gyurcsány-kormány egy évét a kommunikáció szempontjából az MTI által megkérdezett szakértők.

Németh Erzsébet, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) főiskolai tanára szerint a reformok előkészítése alatt a kormánynak intenzíven kellett volna kommunikálni a társadalommal, utána pedig tájékoztatni a lakosságot az intézkedésekről.

Jankó Bálint, a Weber Shandwick ügyfélkapcsolati igazgatója úgy látja, a reformok kommunikációjához mindenekelőtt tartalom lett volna szükséges, ám ez "menet közben" alakult ki, így a kormány nem irányította a kommunikációt, hanem igazodott az eseményekhez, és megpróbálta hárítani a támadásokat.

Jankó Bálint ehhez kapcsolódva elmondta, hogy mivel stratégia híján megfelelő eszközöket sem rendeltek a kommunikációhoz, hiányzott a kommunikációs stratégiai tervezés. Nem elég, ha egy miniszter vagy a miniszterelnök beül egy tévéműsorba és elmondja a kormány terveit. Ez csupán egyetlen eszköz, amellyel nem érhető el az összes célcsoport - mondta a Weber Shandwick vezető tanácsadója.

Németh Erzsébet a Gyurcsány-kormány kommunikációját összegezve kiemelte: három irányt látott a kabinet kommunikációjában. A kormány a választások előtt bevált módszereket, illetve az úgynevezett véglegesség pszichológiáját alkalmazta, továbbá az igazságos világba vetett hit jelenségét, amikor is az emberek hajlamosak azt hinni, hogyha valaki valamit elszenved, akkor megérdemelte a veszteséget.

Személyes kommunikáció

A kormányfő személyes kommunikációjáról, valamint médiabeli megjelenéséről szólva mindkét szakember kiemelte: a miniszterelnök Szembenézés című tanulmányának, illetve a Gyurcsány Ferenccel az év elején az ATV-n sugárzott interjúsorozatnak a célja volt, hogy a politikust a baloldali szavazók előtt elfogadhatóvá tegye. Jankó Bálint utalt arra, hogy a Szembenézés és az interjúk kapcsán is érezni lehetett, a miniszterelnöknek van víziója és ezt szeretné elmondani. Ugyanakkor felhívta a figyelmet arra is, hogy egy harmincoldalas tanulmány ugyan a politikai elemzők számára érdekes, de a választók többsége nem olvassa el. Rövidebb üzenetek és egyéb csatornák is kellenek - tette hozzá a kommunikációs szakember.

Ide kapcsolódva a Weber Shandwick ügyfélkapcsolati igazgatója megemlítette, hogy történt próbálkozás a kormány részéről az őszödi beszéd pozitívvá értelmezésére: azt pozícionálták, hogy a rendszerváltás óta ez volt az első őszinte politikusi beszéd. Jankó Bálint hozzátette: a kormány népszerűsége nem az őszödi beszéd nyilvánosságra kerülése következtében csökkent, hanem a megszorítások miatt.

Gyurcsány Ferenc személyes kommunikációja vonatkozásában Németh Erzsébet a miniszterelnök blogjáról is beszélt. Mint mondta, a blog a bulvárosodó kommunikáció része, olyan csatorna, amelyen keresztül a személyes imázst lehet építeni. Hozzáfűzte, hogy a szavazatmaximálás szempontjából fontos az olyan kommunikációs csatornák használata, amelyeket bizonyos társadalmi csoportok igénybe vesznek.

Végezetül mindkét szakértő kiemelte: zavart, problémát okoz a kormányzati kommunikációban, hogy a kabinetnek hónapok óta nincs szóvivője.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!