2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A világ legnagyobb vállalatai egyre többet tesznek Földünk éghajlatváltozásának megakadályozása érdekében – ám alig foglalkoznak intézkedéseik kommunikációjával. Erre a következtetésre jutott a legnagyobb európai pr-ügynökségi hálózat, a Pleon tanulmánya, amely a Financial Times által rangsorolt 500 legnagyobb világcéget vette górcső alá.

A legnagyobb globális vállalatok több mint 70 százaléka részt vesz legalább egy klímavédelmi kezdeményezésben. "Többségük ugyanakkor nem tesz említést erőfeszítéseiről legfontosabb partnereinek, ügyfeleinek és a döntéshozóknak, holott ez a pr-kommunikáció jelentősen javíthatná a cégek megítélését és reputációját" – mondta Náray Vilmos, a Pleon Live PR ügyvezető igazgatója.

A Pleon és az amszterdami egyetem közösen elkészített tanulmányának egyik legérdekesebb eredménye az volt, hogy kiderült: a cégek többsége ma már együttműködik a korábban inkább ellenfélnek tekintett társadalmi szervezetekkel. "A kiotói egyezmény 2012-es határidejének közeledtével a társaságok számára egyre fontosabbá válik, hogy partneri viszonyt alakítsanak ki a téma szakértőit tömörítő szervezetekkel. Így maguk is beleszólást nyerhetnek a most alakuló állami szabályozásba, meggyőzőbben léphetnek fel részvényeseikkel szemben, s tudatosan foglalhatnak állást környezetvédelmi kérdésekben" – foglalta össze a tanulmány következtetéseit Náray.

Hiába azonban a szakértő partner, ha a cégek nem fektetnek súlyt az elért eredmények kommunikációjára. A tanulmány ezen a területen különösen három hiányosságra hívja fel a figyelmet. A társaságok nem tájékoztatják a közvéleményt kezdeményezéseikről, nincs átgondolt stratégia a partnerválasztás mögött, s nem lépnek fel kezdeményezően saját iparágukon, piacukon belül, áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.

A tanulmányban szereplő társaságok 55 százaléka több kezdeményezésben is részt vesz, mégsem mindegyikük kommunikálja elkötelezettségét. "A tanulmányt készítő, a társadalmi felelősségvállalás (CSR) kommunikációjával foglalkozó kollégáink egész egyszerűen értetlenül álltak az előtt a jelenség előtt, hogy számos cég igazán innovatív, a költségeket és a károsanyag-kibocsátást egyszerre csökkentő intézkedést vezetett be, s erről egy kósza mondatot sem hozott nyilvánosságra" – kritizálta a kommunikációs gyakorlatot Náray Vilmos.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!