A legnagyobb globális vállalatok több mint 70 százaléka részt vesz legalább egy klímavédelmi kezdeményezésben. "Többségük ugyanakkor nem tesz említést erőfeszítéseiről legfontosabb partnereinek, ügyfeleinek és a döntéshozóknak, holott ez a pr-kommunikáció jelentősen javíthatná a cégek megítélését és reputációját" – mondta Náray Vilmos, a Pleon Live PR ügyvezető igazgatója.
A Pleon és az amszterdami egyetem közösen elkészített tanulmányának egyik legérdekesebb eredménye az volt, hogy kiderült: a cégek többsége ma már együttműködik a korábban inkább ellenfélnek tekintett társadalmi szervezetekkel. "A kiotói egyezmény 2012-es határidejének közeledtével a társaságok számára egyre fontosabbá válik, hogy partneri viszonyt alakítsanak ki a téma szakértőit tömörítő szervezetekkel. Így maguk is beleszólást nyerhetnek a most alakuló állami szabályozásba, meggyőzőbben léphetnek fel részvényeseikkel szemben, s tudatosan foglalhatnak állást környezetvédelmi kérdésekben" – foglalta össze a tanulmány következtetéseit Náray.
Hiába azonban a szakértő partner, ha a cégek nem fektetnek súlyt az elért eredmények kommunikációjára. A tanulmány ezen a területen különösen három hiányosságra hívja fel a figyelmet. A társaságok nem tájékoztatják a közvéleményt kezdeményezéseikről, nincs átgondolt stratégia a partnerválasztás mögött, s nem lépnek fel kezdeményezően saját iparágukon, piacukon belül, áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.
A tanulmányban szereplő társaságok 55 százaléka több kezdeményezésben is részt vesz, mégsem mindegyikük kommunikálja elkötelezettségét. "A tanulmányt készítő, a társadalmi felelősségvállalás (CSR) kommunikációjával foglalkozó kollégáink egész egyszerűen értetlenül álltak az előtt a jelenség előtt, hogy számos cég igazán innovatív, a költségeket és a károsanyag-kibocsátást egyszerre csökkentő intézkedést vezetett be, s erről egy kósza mondatot sem hozott nyilvánosságra" – kritizálta a kommunikációs gyakorlatot Náray Vilmos.