3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Állami fedezetű hitelből finanszírozzák az erdélyi autópálya idei építési munkálatait - jelentette be csütörtökön Constantin Dascălu. A közlekedési minisztérium államtitkárának tájékoztatása szerint egyelőre nincs eldöntve, hogy kihez fordulnak hitelért az illetékes intézmények, arról sincs még döntés, mekkora összeget vesznek fel a sztrádaépítés finanszírozására, számolt be az erdélyi Krónika.

"A kölcsönt a pénzügyminisztérium, az Országos Út- és Autópályaépítő Vállalat (CNADNR) vagy pedig maga a Bechtel veheti fel" - mondta az államtitkár. A sztrádaépítést egyelőre szüneteltető Bechtelnek egy ütemtervet kell bemutatnia a 2010-re tervezett munkálatokkal és annak költségeivel. Az állam jelentős adósságokat halmozott fel az amerikai vállalat felé a tavalyi munkálatok ellenértékeként, a szaktárca szerint ezt az állami költségvetésből egyenlítik ki.

A minisztérium ugyanakkor javasolja az Európa Bizottságnak, hogy az erdélyi autópályát foglalják be a transz-európai közlekedési hálózatba (TEN-T), így ugyanis uniós támogatások is lehívhatók a költségek fedezésére.

Az EU tagállamainak területén kijelölt Transz-Európai Közlekedési Hálózat egységes rendszert alkot, amely a távolsági áruszállítás gerinchálózataként szolgál az Európai Unió gazdaságában. A hálózat a tagállamok úthálózatának kb. negyedére (74.500 km), a vasúti hálózat hosszának mintegy felére (78.600 km) terjed ki. Ugyancsak tartalmazza a jelentősebb repülőtereket, valamint hajózható belvízi útvonalakat, folyami és tengeri kikötőket.

Ahogy arról tegnap az mfor.hu is beszámolt a  Bechtel szerdán jelentette be, hogy az összes alkalmazottját elbocsátja, amennyiben nem oldódik meg a sztrádaépítési munkálatok finanszírozása. A cég  vezetése által a szakszervezethez továbbított dokumentum szerint március 5-én küldik szét a munkaszerződés felbontásáról szóló figyelmeztetést, ezt követően pedig húsz napon belül megkezdődik az 1933 alkalmazott elbocsátása

A cég ugyanakkor azzal is elégedetlen, hogy máig nem történtek meg a kisajátítások a sztráda nyomvonalán, emellett a CNADNR nem tudott biztosítást nyújtani a Bechtelnek a sztrádaépítés további finanszírozásáról.

A kormány január végén jelentette be, hogy tárgyalásokat kezdeményez Bechtel társasággal arról, hogy az észak-erdélyi autópálya megépítése a továbbiakban a köz-és a magánszféra együttműködésének (PPP-partnerség) eredménye legyen. A javaslat szerint a Bechtel az autópálya egyik felét közpénzből, a másik felét saját költségvetéséből építené meg.

Az észak-erdélyi autópálya építését 2004-ben kezdték el. A projekt értékét eredetileg 2,2 milliárd euróra becsülték. A munkálatok 2005-ben egy évre leálltak, emiatt a tervezett 2012-es átadási határidő egy évvel kitolódott. A Bechtel 2009 decemberében adta át a sztráda Torda és Gyalu közötti 42 kilométeres szakaszát,olvasható a Krónika cikkében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!