Saslics: túlreprezentált a vasút. Diagram az utasforgalom megoszlásáról!
Saslics nagyrészt egyetértett a közszolgáltatási reformcsomag, illetve az "Új Magyarország-program" rájuk vonatkozó részeivel, például az egységes személyszállítási szabályok, az egységes tarifa- és kedvezményrendszer és az összehangolt menetrendek bevezetésével is.
Utóbbival kapcsolatban megjegyezte: a MÁV és a Volán közötti menetrend-egyeztetésre eddig is volt példa, bár csupán önkéntes alapon. Iskolabuszok indítása szerinte akkor elképzelhető, ha az kiegészítő jelleggel történik és így nem rontja a menetrend szerinti forgalom rentabilitását.
Saslics: túlreprezentált a vasútA vezérigazgató hangsúlyozta: míg a Volán társaságok utas által fizetett viteldíjbevétele 2005-ben 48,291 milliárd forint volt (ez a teljes menetrend szerinti díjbevétel 53 százaléka), addig ugyanez a MÁV-nál mindössze 16-17 százalékot tett ki.
Ráadásul míg Magyarországon a menetrend szerinti helyközi utasforgalomnak több mint egyötöde (22 százalék) bonyolódik vasúton, addig Európában ez az arány lényegesen alacsonyabb. "Jelenleg a vasút túlreprezentált Magyarországon" - összegezte véleményét Saslics Elemér.
Wéber BalázsMenedzsment Fórum