2p

Ha megkérdezünk néhány embert arról, hogyan jellemezne egy munkahelyi értekezletet, a legtöbben az "unalmas", "értelmetlen" és a "hosszú" kifejezéseket használják. A Forbes most arról készített felmérést, hogyan lehet sikeresebbé tenni egy-egy céges megbeszélést.

"Szinte mindenki tart vállalati értekezleteket, megbeszéléseket, de kevesen tudják, hogyan tudnák fejleszteni ezt a képességüket" - nyilatkozta Jennifer Goodrich, egy tréningekkel foglalkozó cég igazgatója. Pedig szerinte a sikeres értekezlethez nem kell sok minden, csak néhány alapvető szabályt kell betartani.

A legfontosabb, hogy rögtön a megbeszélés elején közöljük a résztvevőkkel az értekezlet célját, meg kell határozni az időhatárt, hogy legfeljebb meddig fog tartani a megbeszélés. Egy másik fontos szabály, hogy ha úgy érezzük, hogy nem tudjuk megoldani a problémát, vagy nem tudjuk teljesíteni a kitűzött célt, akkor hagyjuk abba az értekezletet.

A dolgozók talán a heti értekezleteket gyűlölik legjobban, ezek általában a kelleténél tovább tartanak, áttekinthetetlenek és unalmasak. Egy kutató szerint ezek a megbeszélések gyakran teljesen értelmetlenek, a dolgozók egyöntetű véleménye szerint csak az időt pocsékolják velük.  

A felmérések szerint a munkahelyi megbeszélések legnagyobb problémája, hogy általában a dolgozók jó részének ott sem kéne lennie, a vezetők nélkülük is meghoznák a szükséges döntéseket. A kutatók ilyen esetekre azt ajánlják, hogy akivel csak néhány mondatos közölnivalója van a menedzsmentnek, annak inkább küldjenek egy e-mailt, ne kelljen végigülnie a hosszú értekezletet.

A tapasztalatok szerint fontos, hogy az értekezlet előtt a főnök küldjön egy emlékeztetőt a dolgozóknak arról, hogy miről fog szólni a megbeszélés, mit vigyenek magukkal. Ha nem kapnak jelzést a dolgozók, akkor azt is hihetik, hogy nem kell megjelenniük az értekezleten.

Szintén nagy probléma, hogy a megbeszélések gyakran eltérnek a tárgytól, ezzel is elnyúlnak időben. Ilyen esetekben segíthet, ha egy kis homokórát használunk, amikor letelik az idő, a beszélőnek abba kell hagynia a mondandóját. Előbb-utóbb a résztvevők is meg fogják szokni ezt az új helyzetet, és úgy készülnek, hogy tömören tudják összefoglalni, amit közölni akarnak.

A megbeszélés hangulatát oldja, ha ételt vagy italt is készítünk a tárgyalóba, ilyen helyzetekben ugyanis sokkal oldottabban viselkednek a dolgozók.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!