2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) összesen húszmillió forintos bírságot szabott ki a Magyarország Mobil Távközlési Zrt.-re, ami az elektronikus hírközlési törvény alapján maximálisan kivethető bírság mintegy tíz százaléka - közölte a NHH hétfőn.

A közlemény szerint az NHH 14 millió forint bírságot azért szabott ki a cégre, mert az több esetben is jogszabálysértő módon korlátozta előfizetőit a szolgáltatás igénybevételében. További 6 millió forint bírságot szabott ki a hatóság a társaságra az előfizetői panaszok kezelésére vonatkozó előírások megsértése miatt.

Tavaly több, a számláját utólag fizető ügyfél is azzal a panasszal fordult az NHH-hoz, hogy a Vodafone az előfizetői szolgáltatást egy bizonyos összeghatár elérése után, külön értesítés nélkül korlátozta - úgy egyirányosította az előfizetői hozzáférést, hogy az előfizető csak hívást tudott fogadni, de kezdeményezni nem. Az NHH a panaszokat egy összevont piacfelügyeleti eljárásban vizsgálta ki.

Másodfokon is megállapították a jogszabálysértést

Az NHH elsőfokon, majd a Vodafone fellebbezése után másodfokon is megállapította, hogy a cég jogszabálysértő módon, egy az általános szerződési feltételekbe foglalt, de nem átlátható és nem objektív kitételre hivatkozva tiltotta le a híváskezdeményezést a panaszos ügyfelek esetében. Az elektronikus hírközlési szabályok nem zárják ki, hogy a szolgáltató a szolgáltatás értékhatárát rögzítse, de ezt az előfizető által szabadon választható és igénybe vehető külön szolgáltatásként kellett volna szerepeltetni az egyedi előfizetői szerződésben, a fogyasztók számára átlátható és egyértelmű módon.

A társaság köteles lett volna a hozzá beérkező számlapanaszokat 30 napon belül kivizsgálni és ennek eredményét - a fogyasztóvédelemről szóló törvény értelmében - a panaszosnak átadni, vagy 15 napon belül megküldeni, a szolgáltató azonban csak jelentős késedelemmel tájékoztatta a fogyasztókat a panasz kivizsgálásáról.

Az NHH határozatában kötelezte a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt.-t, hogy a jogerőre emelkedésétől számított harminc napon belül törölje, vagy módosítsa az említett szerződési feltételeit. A kötelezettség késedelmes betartása, vagy nem teljesítése esetén az NHH újabb bírságot vethet ki, melynek összege elérheti a szolgáltató előző üzleti évi nettó árbevételének 0,25 százalékát.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!