Továbbra is a VV6 körüli történések számítanak az egyik legérdekesebb színfoltnak a tévés piacon. A valóságshow kapcsán ugyanis lehetett egy olyasfajta illúzió is, hogy az RTL-hez tartozó csatornák közönségarányát (RTL Klub, Cool, F+) kevésbé fogja "kannibalizálni", és inkább a vetélytársak szenvedhetnek el nézővesztést. A gyakorlat azonban nem feltétlen ezt tükrözi, hiszen az egyik legnagyobb közönségarány visszaesést az RTL Klub szenvedte el. Hétköznapokon 4-5 százalékponttal esett vissza a Barátok közt nézettsége, miközben a Jóban-rosszban (alacsonyabb számainál) kevésbé feltűnő a csökkenés mértéke. Más kérdés, hogy a pihenőnapok közeledtével, Aurelióék mindenkitől visznek el nézőket.
Pénteken például 11,5 százalékos közönségarányt ért el a VV6 a 18-49 évesek körében, ezzel nemcsak az összes többi kábelcsatorna mezőnyéből magasodott ki, de a két nagy kereskedelmi televízió erre az időszakra eső közönségarányát is megközelítette. A szombati napon aztán túl nagy falatnak bizonyult nemcsak az RTL Klub filmje, de az Euróvíziós Dalverseny selejtezője, A dal is. Igaz, a késő esti órákban a TV2-t azért megfricskázták a közel 9 százalékos közönségarányukkal. Érdemes megemlíteni, hogy a köztévé műsora nem tudott az első körben kimagasló nézettséget elérni, amely mögött állhat az is, hogy nem igazán voltak friss arcok a vetélkedésben (már akik jók és lendületesek is lettek volna). A hétvége utolsó napja, a vasárnap meghozta a ValóVilágnak a nézettségi lista 2. helyét, mert ezen az estén a ValóVilág idősávjában (20:00 – 21:55 között) csak az RTL Klub tudta legyőzni az RTLII-t. A ValóVilág 12 százalékos közönségarányával (18-49-es korosztály) megverte a vele szemben a TV2-n sugárzott 27 idegen igen című filmet.
Visszatérve a hétköznapokra, és a TV2-re, a csatorna helyzete a VV6 és a Barátok közt vetélkedése ellenére is sokat javult. Főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban ugyan a 20 százalkos lélekteni szint még nincs karnyújtásnyira, de az év elején indított Magánnyomozók kényelmesen a csatorna átlaga felett teljesít, és az Édes élet visszaépítése is zajlik, a múlt héten már ismét volt olyan epizód, amely a 20 százalékos közönségarányt hozta. (Az év végén stabilan 22-23 százalékon ment a program.) Ráadásul a műsor sikerén felbuzdulva a TV2 "rákontrázik", hiszen elindítja a program amatőr szereplőkkel készülő változatát, az Élet showját. A csatorna közleményében úgy fogalmazott, hogy a valóságshow olyan emberek életét követi majd nyomon, akik akár a szomszédjaink is lehetnének, mégis különlegesek, életük egyáltalán nem mondható hétköznapinak. "A műsor megpróbálja bebizonyítani, hogy a legjobb szappanoperák gyakran a szomszédban játszódnak. A szereplők napról napra kerülnek vicces, izgalmas, érdekes vagy éppen extrém helyzetbe." Amennyiben Berki Kriszitánékhoz hasonló érdeklődés övezi majd a szereplőket, Robertót, Valikát, Urbánékat és Ákost, akkor könnyen látótávolságba kerülhet munkanapokon az RTL Klub és a TV2. Az előzetes videók alapján egyébként erős szereplőgárdát hozott össze a csatorna, így elsősorban a szerkesztőkön múlik, hogy meg tudják-e fogni a közönséget.
A 4. héten a csatornák versenye nem sokat változott, érdekes módon azonban miközben a két nagy adó között csökkent a különbség, a TV2 ezúttal nem hogy két, de egy estét sem tudott megnyerni a 18-49-es korosztályban. Főműsoridőben (19-23 óra), a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub az egy héttel korábbi teljesítményét ismételte meg, 19,8 százalékos közönségarányt ért el, míg a második számú csatorna 15-öt. Tartotta előnyét a középmezőny előtt az F+ (6,5% SHR), és leszakította a Coolt is (5,4% SHR). A múlt héten véget ért kézilabda Európa Bajnokságnak és A dalnak köszönhetően a köztévé 4,6 százalékos közönségarányt tudott felmutatni. A sor végére ezúttal a Viasat 3 került (4,2% SHR).
A múlt heti műsorok kapcsán érdekességként megjegyeznénk, hogy a nagy kereskedelmi csatornák mozifilmjei viszonylag gyengén szerepeltek, hiszen a Gyűrűk ura trilógia nyitórésze átlagosan csupán 12,8 százalékos közönségarányt ért el. A TV2 vasárnapi filmje sem tudott nagyot dobni, a 27 idegen igent csak a készülékek előtt ülők tizede nézte, míg az M1-en adott A király beszéde című mozit csak minden 20. néző követte.
mfor.hu