Magyarországon hasonló témában nemrég készült el és került publikálásra a hazai nagyvállalatok körében a Hewitt Inside és a Gfk által közösen készített kutatás. Ez a felmérés azonban, mely kifejezetten a HR tanácsadás, illetve a szolgáltatások igénybevételének tendenciáit térképezte fel, nem zárult ilyen kecsegtető eredménnyel. A magyar vállalatok inkább kisebb, illetve részfeladatok megoldását bízzák külső tanácsadó cégre. A nagyobb jelentőséggel bíró, s egyben a vállalat hatékonyságát is inkább előrelendítő területek, mint például a szervezeti kultúra, belső kommunikáció fejlesztése, a HR hatékonyságának mérése kevésbé kapnak hangsúlyt, még a vállalaton belül is. Ezen a magatartáson viszont minél hamarabb változtatni kell, mert gátat szabhat a vállalatok fejlődésének.
"Ennek a felmérésnek az eredménye azért bír különös jelentőséggel a Hewitt számára, mert a kulcsterületünknek tartott HR stratégia, illetve HR hatékonyság területének bizonyítottan avatott szakértői, s kiemelt ismerői vagyunk." - hangsúlyozta összegzésében Toldi Gábor.
Idegenkednek a hazai vezetők az újszerű HR szolgáltatásoktól
Amerikai vállalatok vezetőit kérdezték tanácsadó cégek, köztük öt HR tanácsadó cég szolgáltatásairól. A felmérés eredményének konklúziója szerint a vállalatok komplett stratégiaalkotást, illetve stratégiai tervezéshez kapcsolódó szolgáltatásokat várnak el a tanácsadó cégektől. Magyarországon ezzel szemben a hazai palettán szereplő vállalatokat még arra is motiválni kell, hogy újszerű szolgáltatásokat vegyenek igénybe, nem beszélve a hosszabbtávú megbízásokról. Ez a hezitáló magatartás, esetenként döntésképtelenség, mindenképp a fejlődés rovására megy.