3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Érdekes eredményeket prezentált az egyik, alvás közben viselhető digitális karkötő gyártója a San Franciscó-i öböl térségét megrázó 6-os erősségű földrengéssel kapcsolatban.

A San-Franciscó-i öbölben élő emberek alvásciklusából készített kimutatást a Jawbone UP digitális karkötő gyártója, méghozzá a területet a múlt hét végén megrázó fölrengés idején. Az adatok több ezer, azokat anonim módon megosztó felhasználótól származnak - közölte hivatalos blogján a cég.

A San Franciscó-i öbölben pusztító földrengés következtében felébredt emberek aránya (Forrás: Jawbone)

A grafikonon jól látszik, hogy a rengés epicentrumától legfeljebb 40 km-re lakó embereknek a rengés előtt mindössze 16 százalékuk volt ébren, azonban helyi idő szerint 3:20-kor hirtelen 74 százalékra emelkedett ez az arány. 40 és 80 km között ez a szám már csak 55 százalék volt, 80 és 120 között pedig 25. Ennél messzebb már nem volt olyan erősek a rengés, hogy az befolyásolta volna az emberek álmát. Érthető az is, hogy az epicentrumban élők aránylag nagy százaléka már nem tudott visszaaludni.

Hogy ezek az adatok mennyire tekinthetők tudományosan megalapozottnak, vagy egyáltalán hasznosnak, azt mindenki maga döntse el.

Komoly boom előtt állnak a viselhető kütyük

Egy nemrég publikált kutatás szerint egyébként az amerikai internethasználók 81 százaléka lenne hajlandó valamilyen kütyüt a testén viselni, de csak 48 százalékuk használná azt sportolás közben, 41 százalék egészségmegőrzésre 33 pedig személyi „dietetikusként”. Az alvásciklus mérése már csak 29 százalékukat érdekelné, a stresszkezelési funkció pedig már csak 27-et – írja az Emarketer.

Hogy ezek a funkciók ilyen alacsony népszerűségre tesznek csak szert az eszközök elfogadottságával szemben, az vélhetően annak tudható be, hogy sokan a Google Glass-t azonosítják a viselhető eszközökkel, amelynek tudása már messze túlmutat az előbb felsorolt funkciókon.

Ezt támasztja alá egy másik felmérés, amelyben már nem arra kérdeztek rá, hogy elvben ki mire használná ezeket az eszközöket, hanem, hogy a válaszadók milyen kütyüt visznek magukkal a sportoláshoz. Mivel a hordozható eszközök piaca jelenleg nem túl nagy, 19 milliós, ezért az amerikaiak mindössze 2,5 százaléka használja azokat testedzés közben. Az első helyen, 57,7 százalékkal az okostelefonok végeztek, majd fényévekkel lemaradva 9 százaléknál is kevesebben az iPodokat és más mp3 lejátszókat, 5 százaléknyian pedig tableteket részesítik előnyben. Az amerikaiak mindössze negyede nem visz magával semmilyen digitális eszközt.

Az IDC piackutató szerint egyébként a testünkön hordható kütyük piaca igazi robbanás előtt áll.  A 2014-es 19 milliós értékesítési volumen szerintük 2018-ra 112 millióra nő, amely majdnem 500 százalékos bővülést jelent.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!