Az athéni olimpia lehetőséget ad a sportszergyártóknak arra, hogy - támogatott sportolóik sikerétől is függően - további részesedéseket szerezzenek avagy veszítsenek el a sokmilliárd dolláros sportcikkpiacon. A haszon ezúttal azonban közvetetten, az imázs javulásában fog megnyilvánulni, az eladások hirtelen növekedésére azonban nem lehet számítani.
"Ha Haile Gebreselassie megnyeri a 100 méteres síkfutás döntőjét, még senki nem fogja megrohamozni az üzleteinket. Ez az effektus csak a foci-EB-n működött, akkor a görögök győzelme után 150 ezer mezt adtunk el" - mondta el a DPA hírügynökségnek Herbert Hainer, az Adidas vezetője. "Az olimpia olyan szempontból fontos nekünk, hogy a média révén óriási tömegekhez jut el a márkanevünk" - tette hozzá. A sportolók mintegy fele egyébként Adidas-mezben fog majd nekivágni a küzdelmeknek.
Hasonlóan vélekedett Jochen Zeitz, a Puma elnöke: "Nekünk az olimpia elsősorban az imázs javításáról szól." A cég például nem véletlenül szponzorálja a jamaikai atlétákat, akik kitűnő alanyok a "sport, szórakozás, zene és életöröm" értékekre épülő márkanév terjesztésére.
Szintén az olimpiát kísérő nyilvánosságra játszottak rá nemrég az ázsiai varrónők: egy látványos tiltakozó akció keretében arra szólították fel a Nemzetközi Olimpiai Bizottságot, hogy csak olyan cégeknek engedélyezzék az olimpiai logó használatát, amelyek megfelelő munkakörülményeket biztosítanak dolgozóiknak. Mint ismert, amerikai jogvédő szervezetek a közelmúltban 100 órás munkahéttel vádolták meg a Puma kínai partnerét.
(Menedzsment Fórum)
Imázsjavulást várnak az olimpiától a sportszergyártó óriások
A világ legnagyobb sportszergyártó konszernjei elsősorban hírnevük épülését várják az athéni olimpiai játékoktól. A tét nagyságát jelzi, hogy az eseményt mintegy 3 milliárd ember követi majd a képernyők előtt.