4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Csütörtöktől lezárják a Kálvin tér Vámház körút felé vezető oldalát. A villamospótló egyelőre még átjut a téren, ám augusztus végére a BKV is ki lesz tiltva. A Szabadság-híd lezárása csak fokozni fogja dugókat: a tér és a híd 2008 végéig áthatolhatatlan lesz. És az idénre tervezett giga útfelújítások még el sem kezdődtek. Mfor.hu háttér.

A villamos pótlóbusza egy ideig bejáratos lesz a térre

A Kálvin tér két éven át lezárt terület lesz: pár hónapig még átmehet rajta egy pótlóbusz, a tűzijáték után azonban ennek is vége lesz. Akkor ugyanis a Szabadság hidat is lezárja a főváros. A 111 éves hidat ugyanis teljes körűen felújítják. A rekonstrukció persze már évek óta időszerű, ám a városvezetés össze kívánta kapcsolni ezt a munkát a négyes metró építésével.

Vagyis mire a fúrópajzsok elérnek a pesti oldalra, addigra lesz időszerű a híd lezárása is. Ez a tervek szerint augusztus 21-én következik majd be. A híd teljes felújítása, ebben a műemléki rekonstrukció és a díszvilágítás is benne van, 2,19 milliárd forintba fog kerülni.

Felújítás Pató Pál stílusában

Szerettük volna megtudni, ki nyerte meg a híd felújítására kiírt közbeszerzési tendert, de kérdésünkre a fővárosi önkormányzat "lapzártáig" nem válaszolt. Azt tudni mindössze, hogy a kiírás még egyértelműen arról szólt: a híd felújítását 2006 októberében kell elkezdeni, s 2007 végéig tarthat.

Ehhez képest a metróépítés, pontosabban nem építés miatt fokozatosan tolódott a munkakezdés időpontja: először az idén januárra, majd augusztusra. A tervek szerint mindazonáltal a híd 14-15 hónapon keresztül lesz zárva. Ez azt jelenti, hogy optimális esetben 2008 végére készülhet el. A csúszás miatt egyébként a Margit híd rekonstrukciója is késést szenved.

A fővárosnál a másik, igencsak sürgető hídfelújítással kapcsolatban azt mondták: a Margit híd teljes felújítása azt követően kezdődhet el, hogy elkészül az M0-s körgyűrű és annak északi hídja, valamint természetesen újra járható lesz a Szabadság híd. Az M0-s keleti szektora - vélhetően erre utalt az önkormányzat, s nem a teljes gyűrűre, ami legalább tíz évig még nem zárul be - az idén év végére készül el tetemes uniós támogatásból. A Megyerinek keresztelt északi híd a becslések szerint 2008 nyarán lesz kész.

Hidat újítani drága és saját feladat

A fővárosi hidak felújítása persze nem csak közlekedéspolitikai szempontból problémás. A hidak ugyanis nem állami, hanem önkormányzati fenntartásúak, vagyis a rekonstrukcióról és annak költségeiről is az önkormányzatnak kell gondoskodnia. Ezek a munkák nem finanszírozhatók az útpénztárból. Ráadásul a hídfelújítás nem olcsó mulatság.

Egyetlen példát említve: a Városligetben lévő gyalogos hidat a közelmúltban százmillió forintért újították fel. Ez a híd 45 méter hosszú és 150 négyzetméter felületű. Ehhez képest a Szabadság híd - amely egyébként a legrövidebb, legkeskenyebb budapesti közúti híd - 335 méter hosszú és 5622 négyzetméter felületű.

Az utolsó feltúrt nyár

Az idei év nagy útfelújításaival kapcsolatban várhatóan az elkövetkező napokban hirdet eredményt a fővárosi önkormányzat. A 2007-re tervezett felújítások négy szakaszra vannak bontva, közülük kettőnél már januárban eldőlt, ki épít. A mostani két tenderen 23 plusz 34 útszakasz felújításáról határoznak.

A két csomagra összesen több mint 2,5 milliárd forint értékben tervez költeni a főváros. A felújítandó útszakaszok jelentős hányadánál a tervek szerint nem csak szimpla aszfaltozásról lesz szó, hanem a kivitelezőnek bicikliutakat is ki kell alakítania - vagyis ez ideális esetben nem azt jelenti, hogy sárga festékkel leválasztják az út egy darabját. A munkálatokat május első hetében kell elkezdeni és a tervek szerint október végére kell befejezni.

A Podmaniczky Programon belül a hároméves gigászi útfelújítás harmadik és egyben utolsó szakaszában összesen mintegy száz kilométeren újulnak meg az utak idén. Mint azt már korábban reklámozta a főváros, a hároméves felújítási hadjárattal a város fenntartása alá tartozó utak negyven százaléka kap majd új burkolatot.

F. Sz. E.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Épülhet-e S-Bahn Budapesten? Jól vizsgázott a BKV elektromos vakondja Kiválasztották a 4-es metró állomásainak építőit

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!