2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kedden társadalmi egyeztetésre bocsátotta a Nemzeti Közlekedési Stratégiát, amelynek célja, hogy a közlekedési infrastruktúra a gazdasági folyamatok hatékony kiszolgálásával a lehető legnagyobb mértékben segítse elő a versenyképesség fokozását - közölte a minisztérium az MTI-vel.

A közlemény szerint a fejlesztési irányokat 2014 és 2050 között meghatározó stratégia az egy hónapos társadalmi egyeztetést követően, a beérkezett észrevételek feldolgozása után kerülhet a kormány elé.

A stratégia célja Magyarország közlekedési csomópont-szerepének kiaknázása, a fenntartható növekedés feltételeinek biztosítása a társadalmi igények figyelembevételével, valamint az esetenként egymással is konfliktusban lévő környezeti és gazdasági, nemzeti és európai uniós célkitűzések összehangolása.  

Az NFM kiemeli: a stratégiai célok rögzítése elsősorban a közlekedési rendszer fejlesztésének tervszerűségét segítheti elő. Az elkészítés időzítésének praktikus oka, hogy az átfogó ágazati stratégia megléte a jövőre kezdődő uniós tervezési időszakra szóló Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) brüsszeli elfogadásának feltétele.

Az Európai Unió közlekedéspolitikai törekvései szerint a fejlesztési források elosztásában a környezetkímélő alternatívák, elsősorban a vasút élveznek előnyt. A közép-európai térség országaiban azonban fokozott gazdasági és társadalmi igény mutatkozik a közúthálózat bővítésére és minőségének felzárkóztatására is.  

A 2014-2020-as operatív programok keretében és hazai költségvetési támogatásokból meghirdethető programokban a magyar szakpolitikák által is osztott vasútbarát megközelítés és a jogos közútfejlesztési elvárások között kell megtalálni a megfelelő egyensúlyt - írja az NFM.

A tárca közleményéhez csatolt háttéranyag szerint a Nemzeti Közlekedési Stratégia külön foglalkozik egyes közlekedési módokkal és horizontális kérdésekkel, így egyebek mellett kerékpáros koncepciót, országos vasútfejlesztési koncepciót és energiahatékonyság-javítási cselekvési tervet is tartalmaz. A stratégiában - amely a szaktárca és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ vezetésével készült - 41 különféle intézkedéscsoportot vizsgáltak, majd azokat a társadalmi-gazdasági hasznosság és a megvalósíthatósági kockázat elemzésével sorolták prioritási csoportokba.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!