A jó minőségű webes tévéadások élvezetéhez, és saját csatornák összeállításához a felhasználóknak le kell tölteniük egy kis méretű alkalmazást számítógépükre. A Joost egyelőre meghívásos rendszerben működik majd, azaz - csakúgy mint az Iwiw-en és más közösségépítő szájtokon - az új felhasználók egy régebbi tag invitálása után léphetnek be a rendszerbe.
A hálózat tagjai ezután az online sugárzott tévéműsorokat (internetes nyelven stream-ek) egy fájlcserélő rendszer (peer-to-peer) segítségével tekinthetik meg - tudta meg a BBC. Az ingyen televíziózás persze nem valósulhatna meg reklámok nélkül: a Joost-nak 32 kereskedelmi partnere van, többek között a Nike, Intel és a Coca-Cola. A műsorokat ezeknek a cégeknek a reklámblokkjai szakítják majd meg.
A nagy médiacégek pedig úgy tűnik nem akarnak lemaradni a lehetőségről. A Viacom mellett a CNN már ebben a hónapban szintén sugároz adást a hálózaton, a Sony pedig "retróműsorral" jelentkezik. A Joost honlapján egyébként a rajzfilmcsatornától kezdve a National Geographic természetfilmjeiig már most is sok minden elérhető.
Bár a Joost nem klasszikus "webkettes vállalkozás", azaz nem a felhasználók által előállított tartalmat közvetíti - mint jó esetben a YouTube - a szolgáltatás megalkotói igyekeztek hangsúlyozni, hogy a kisebb médiacégeknek is jó esélyük van arra, hogy saját műsorral jelenjenek meg a világszerte fogható webtévén.
A technológia elemzők szerint is nagy szerepet tölthet be a televíziózási szokások megváltoztatásában. Az egymás közötti ingyenes nettelefon-beszélgetések területén úttörő Skype feltalálói, Niklas Zennstroem és Janus Friis azt mondják legújabb alkotásukról, hogy a Joost azért lehet gyümölcsöző üzleti vállalkozás, mert összehozza, és egy közösségbe szervezi a televíziózás szereplőit: a nézőket, a reklámozókat és a műsorkészítőket.