Vitézy Dávid - aki a civil szervezetben betöltött pozícióján kívül a BKV felügyelőbizottságának Fidesz által delegált tagja - elmondta: a közlekedési vállalat és a főváros vezetése körülbelül egy éve spórolással és a tartalékok kihasználásával, de járatritkítás nélkül vállalta a BKV működésének nullszaldóssá tételét.
Vitézy Dávid szerint ez a program megbukott, mert a BKV 2007-re 8,9 milliárd forintos veszteséggel számol, s ezt a hiányt járatritkításokkal akarják eltüntetni. A Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén a képviselők elé kerülő előterjesztés bizonyítja: a vállalat járatritkításokra készül, hogy csökkentse a veszteséget.
A civil szervezet vezetője hozzátette: ha a BKV a teljesítmény csökkentésével pénzt akar megspórolni, akkor az létszámleépítéssel is jár, mivel a költségek legnagyobb részét a bérek teszik ki.
Somodi László, a BKV forgalmi vezérigazgató-helyettese az elhangzottakra reagálva az MTI-nek elmondta: 2007-ben 9 milliárd forinttal sikerült javítani a vállalat gazdálkodási eredményét, így nem lehet a reorganizációs program megbukásáról beszélni.
Azzal kapcsolatban, hogy a BKV a járatok ritkításával pótolná a veszteséget, a vezérigazgató-helyettes azt mondta: korai arról beszélni, hogy milyen értékben változik majd a paraméterkönyv, hiszen arról később lesz döntés, ezen kívül a módosítás nem fogható fel pusztán gazdálkodási kérdésként.
A létszámleépítésekkel kapcsolatban Somodi László elmondta: ha a kötöttpályás közlekedést helyezik előnybe, vagy a szóló buszokat csuklós járművekkel váltják ki, akkor adott számú utas kevesebb járművezetőt igényel, de a BKV jelenleg több száz fős járművezetői hiánnyal küzd, így buszvezetők elbocsátásáról nem lehet beszélni.