2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megbukott a Budapesti Közlekedési Zrt. reorganizációs programja - jelentette ki szerdán Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület vezetője budapesti sajtótájékoztatóján. A BKV vezérigazgató-helyettese cáfolta Vitézy közlését.

Vitézy Dávid - aki a civil szervezetben betöltött pozícióján kívül a BKV felügyelőbizottságának Fidesz által delegált tagja - elmondta: a közlekedési vállalat és a főváros vezetése körülbelül egy éve spórolással és a tartalékok kihasználásával, de járatritkítás nélkül vállalta a BKV működésének nullszaldóssá tételét.

Vitézy Dávid szerint ez a program megbukott, mert a BKV 2007-re 8,9 milliárd forintos veszteséggel számol, s ezt a hiányt járatritkításokkal akarják eltüntetni. A Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén a képviselők elé kerülő előterjesztés bizonyítja: a vállalat járatritkításokra készül, hogy csökkentse a veszteséget.

A civil szervezet vezetője hozzátette: ha a BKV a teljesítmény csökkentésével pénzt akar megspórolni, akkor az létszámleépítéssel is jár, mivel a költségek legnagyobb részét a bérek teszik ki.

Somodi László, a BKV forgalmi vezérigazgató-helyettese az elhangzottakra reagálva az MTI-nek elmondta: 2007-ben 9 milliárd forinttal sikerült javítani a vállalat gazdálkodási eredményét, így nem lehet a reorganizációs program megbukásáról beszélni.

Azzal kapcsolatban, hogy a BKV a járatok ritkításával pótolná a veszteséget, a vezérigazgató-helyettes azt mondta: korai arról beszélni, hogy milyen értékben változik majd a paraméterkönyv, hiszen arról később lesz döntés, ezen kívül a módosítás nem fogható fel pusztán gazdálkodási kérdésként.

A létszámleépítésekkel kapcsolatban Somodi László elmondta: ha a kötöttpályás közlekedést helyezik előnybe, vagy a szóló buszokat csuklós járművekkel váltják ki, akkor adott számú utas kevesebb járművezetőt igényel, de a BKV jelenleg több száz fős járművezetői hiánnyal küzd, így buszvezetők elbocsátásáról nem lehet beszélni.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!