
Az Aston Martint 1987 óta birtokló Ford azért kényszerült 924 millió dollárért eladni a luxusmárkát előállító céget, mert az utóbbi időben nehéz anyagi körülmények közé került. A vállalat azonban nehezen válik meg az Astontól: negyven millió fontnyi részesedést még így is megtartott a cégben. Az Aston Martin üzeme is megmarad Gaydonban, ahol összesen 1800 embert foglalkoztat a cég.
Elképesztő lehetőség
A luxusmárka új tulajdonosa, Dave Richards - aki egyébként könyvelőből lett ralliversenyző - saját erejéből hajtotta végre a beruházást. Cége, a Prodrive a gazdája a sportautók versenyében rendszeresen részt vevő Aston Martin Racing Team-nek is.
"Elképesztő lehetőség előtt állunk, ez a márka az egyik legnagyobb ikon a világon" - mondta a BBC-nek az újdonsült tulajdonos. "Biztosak vagyunk abban, hogy mostmár minden adott ahhoz, hogy az Aston Martint eljuttassuk pályafutásának csúcsára" - tette hozzá.
Szintén a konzorcium tagja egy "utazó bankár", John Sinders, aki ideje nagy részét Texas és Dubai között tölti repülőn. Ő azt mondta, hogy egy nagy álma vált valóra, sőt annál sokkal több. "Már egy Aston Martint birtokolni is csodálatos érzés, nemhogy az autót gyártó cég egy darabkáját" - lelkendezett a BBC-nek. A konzorciumban az egyik legnagyobb vásárlónak tartott ország, Kuvait két befektetési cége is részt kapott.
Új kezdet
"Az együttműködés új kezdetet jelent a cég számára, amelynek így lehetősége van még kiválóbb autókat gyártania" - közölte az Aston Martin vezérigazgatója, Ulrich Bez. Az új helyzet szerinte a cég történetének eddigi legizgalmasabb szakaszának nyitánya lehet.
Elemzők szerint is minden esély megvan arra, hogy az Aston Martin megtartsa versenyképességét a luxusautók között. Ennek pedig egyszerű oka van: az új tulajdonosoknak elég pénzük van az egyedülálló modellek gyártásához szükséges beruházások finanszírozására.
Harminc vevő
Mint azt korábban az mfor.hu megírta, a luxusmárkért harmincan álltak sorban. Nem csoda, hiszen a járműgyártó brit lapok szerint a dupláját is megéri.
A Ford azonban mindenképpen szabadulni akart az Aston Martintól, miután pénzügyi gondjai igen súlyosakká váltak, részben a luxusmárkáknál jelentkező veszteségek miatt. A luxusautót gyártó cégért angolszász befektetési alapok, mint a JPMorgan bankház befektetési része, az One Equity, a Permira vagy az Alchemy Patners mellett közel-keleti nagybefektetők egész sora állt sorban, egészen mostanáig.