3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Aston Martin luxusautócéget megvásárolta az oxfordi székhelyű Prodrive vállalat vezette konzorcium. A brit vállalkozás 924 millió dollárt fizetett a márkát birtokló Fordnak. Az angol cégnek kuvaiti milliárdosok is besegítettek.

A 924 millió dolláros legenda (forrás: astonmartin.com)

Az Aston Martint 1987 óta birtokló Ford azért kényszerült 924 millió dollárért eladni a luxusmárkát előállító céget, mert az utóbbi időben nehéz anyagi körülmények közé került. A vállalat azonban nehezen válik meg az Astontól: negyven millió fontnyi részesedést még így is megtartott a cégben. Az Aston Martin üzeme is megmarad Gaydonban, ahol összesen 1800 embert foglalkoztat a cég.

Elképesztő lehetőség

A luxusmárka új tulajdonosa, Dave Richards - aki egyébként könyvelőből lett ralliversenyző - saját erejéből hajtotta végre a beruházást. Cége, a Prodrive a gazdája a sportautók versenyében rendszeresen részt vevő Aston Martin Racing Team-nek is.

"Elképesztő lehetőség előtt állunk, ez a márka az egyik legnagyobb ikon a világon" - mondta a BBC-nek az újdonsült tulajdonos. "Biztosak vagyunk abban, hogy mostmár minden adott ahhoz, hogy az Aston Martint eljuttassuk pályafutásának csúcsára" - tette hozzá.

Szintén a konzorcium tagja egy "utazó bankár", John Sinders, aki ideje nagy részét Texas és Dubai között tölti repülőn. Ő azt mondta, hogy egy nagy álma vált valóra, sőt annál sokkal több. "Már egy Aston Martint birtokolni is csodálatos érzés, nemhogy az autót gyártó cég egy darabkáját" - lelkendezett a BBC-nek. A konzorciumban az egyik legnagyobb vásárlónak tartott ország, Kuvait két befektetési cége is részt kapott.

Új kezdet

"Az együttműködés új kezdetet jelent a cég számára, amelynek így lehetősége van még kiválóbb autókat gyártania" - közölte az Aston Martin vezérigazgatója, Ulrich Bez. Az új helyzet szerinte a cég történetének eddigi legizgalmasabb szakaszának nyitánya lehet.

Elemzők szerint is minden esély megvan arra, hogy az Aston Martin megtartsa versenyképességét a luxusautók között. Ennek pedig egyszerű oka van: az új tulajdonosoknak elég pénzük van az egyedülálló modellek gyártásához szükséges beruházások finanszírozására.

Harminc vevő

Mint azt korábban az mfor.hu megírta, a luxusmárkért harmincan álltak sorban. Nem csoda, hiszen a járműgyártó brit lapok szerint a dupláját is megéri.

A Ford azonban mindenképpen szabadulni akart az Aston Martintól, miután pénzügyi gondjai igen súlyosakká váltak, részben a luxusmárkáknál jelentkező veszteségek miatt. A luxusautót gyártó cégért angolszász befektetési alapok, mint a JPMorgan bankház befektetési része, az One Equity, a Permira vagy az Alchemy Patners mellett közel-keleti nagybefektetők egész sora állt sorban, egészen mostanáig.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!