2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ismét, immár negyedszer írt ki pályázatot a győr-gönyűi kikötő vasúti és egyéb infrastrukturális munkáira az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság. A beruházás értéke hétmilliárd forint, a projekt nagyrészt európai uniós pénzekből finanszírozható, írja a Világgazdaság.

Az előző forduló eredményét - amelynél bruttó 6,834 milliárd forintos ajánlatával a Viadom Zrt. vezette Győr-Gönyű VBK konzorciumot hozták ki győztesként - a Strabag megtámadta. Janák Emiltől, a vízügyi igazgatóság igazgatójától kapott tájékoztatás szerint ugyan a döntőbizottság megalapozatlansággal indokolva elutasította a Strabag fellebbezését, de saját hatáskörben megváltoztatta a korábban általa kiadott állásfoglalást, és az annak alapján elkészített kiírást uniós jogegységesítési törekvésekre hivatkozva megsemmisítette.

A legutóbbi kiírásban - ugyan nem teljes körűen, de - hiánypótlási lehetőséget biztosítottak a pályázóknak, amelyet az elbíráló Környezetvédelmi és infrastruktúra-fejlesztési operatív program irányító hatósága (KIOP) akkor jogosnak ítélt, most viszont - mivel uniós pályázatról van szó - a teljes körű hiánypótlást kérte számon.

Pintér Ákos, a Győr-Gönyű Kikötő Zrt. vezérigazgatója szerint a beruházás késlekedése már eddig is bizonytalanságot okozott. Több betelepülni szándékozó társaságnál ugyanis alapvető feltétel a vasúti kapcsolat megléte. Az a terv, hogy Magyarország legyen Európa logisztikai központja, csak az ilyen és ehhez hasonló fejlesztések gyors és hatékony megvalósításával lehetséges. A késlekedés óriási lemaradást jelent a piaci versenyben - hangsúlyozta az igazgató, hozzátéve: arra nem is szeretnének gondolni, hogy egyáltalán nem valósul meg, mert akkor már számszerűsíthető kárról lehet beszélni. Környezetvédelmi szempontból közel sem közömbös, milyen módon történik a növekvő áruforgalom szállítása, mert az EU bővítésével néhány év alatt az áruforgalom jelentősen megnő.

Gönyűn tavaly közel 300 ezer tonna áru fordult meg. Ugyanakkor a várakozások szerint a vasúti kapcsolat megteremtését követően a kikötő teljes áruforgalma rövid idő alatt akár az egymillió tonnát is elérheti, számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!