Az előző forduló eredményét - amelynél bruttó 6,834 milliárd forintos ajánlatával a Viadom Zrt. vezette Győr-Gönyű VBK konzorciumot hozták ki győztesként - a Strabag megtámadta. Janák Emiltől, a vízügyi igazgatóság igazgatójától kapott tájékoztatás szerint ugyan a döntőbizottság megalapozatlansággal indokolva elutasította a Strabag fellebbezését, de saját hatáskörben megváltoztatta a korábban általa kiadott állásfoglalást, és az annak alapján elkészített kiírást uniós jogegységesítési törekvésekre hivatkozva megsemmisítette.
A legutóbbi kiírásban - ugyan nem teljes körűen, de - hiánypótlási lehetőséget biztosítottak a pályázóknak, amelyet az elbíráló Környezetvédelmi és infrastruktúra-fejlesztési operatív program irányító hatósága (KIOP) akkor jogosnak ítélt, most viszont - mivel uniós pályázatról van szó - a teljes körű hiánypótlást kérte számon.
Pintér Ákos, a Győr-Gönyű Kikötő Zrt. vezérigazgatója szerint a beruházás késlekedése már eddig is bizonytalanságot okozott. Több betelepülni szándékozó társaságnál ugyanis alapvető feltétel a vasúti kapcsolat megléte. Az a terv, hogy Magyarország legyen Európa logisztikai központja, csak az ilyen és ehhez hasonló fejlesztések gyors és hatékony megvalósításával lehetséges. A késlekedés óriási lemaradást jelent a piaci versenyben - hangsúlyozta az igazgató, hozzátéve: arra nem is szeretnének gondolni, hogy egyáltalán nem valósul meg, mert akkor már számszerűsíthető kárról lehet beszélni. Környezetvédelmi szempontból közel sem közömbös, milyen módon történik a növekvő áruforgalom szállítása, mert az EU bővítésével néhány év alatt az áruforgalom jelentősen megnő.
Gönyűn tavaly közel 300 ezer tonna áru fordult meg. Ugyanakkor a várakozások szerint a vasúti kapcsolat megteremtését követően a kikötő teljes áruforgalma rövid idő alatt akár az egymillió tonnát is elérheti, számol be a Világgazdaság.