3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar kormány a szabályozási keretfeltételek kialakításával, és az Európai Unió közvetett pénzügyi támogatásával próbálja segíteni az autóbuszos személyszállító vállalkozásokat a 2012-es uniós piacnyitásra - mondta Felsmann Balázs, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) szakállamtitkára.

"Bár e vállalkozói réteg közvetett módon, címzetten nincs nevesítve a 2007-2013 közötti operatív programokban, közvetve a közösségi és agglomerációs közlekedés fejlesztésére, a környezetbarát járművek beszerzésének támogatására a hét év alatt mintegy ötszázmilliárd forintnak megfelelő összeg áll rendelkezésre" - közölte Felsmann Balázs szakállamtitkár a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) által rendezett konferencián.

"Így a közlekedésfejlesztési, a környezetvédelmi és a gazdaságfejlesztési operatív programokban találhatnak az autóbuszos magánvállalkozások számukra is hasznosítható támogatandó célokat" - tette hozzá.

Lerobbant buszok, nagy zsúfoltság

Felsmann Balázs emlékeztetett arra, hogy a magyarországi nagyvárosokban a személyi és a közösségi közlekedés aránya 60:40 százalék, ami ugyan kedvezőbb, mint az EU 15-ök országaiban, ám éppen az alacsonyabb jövedelmi viszonyok miatt kevesen engedhetik meg, hogy az agglomerációból személyautóval járjanak naponta, így a többségében lerobbant tömegközlekedési járműveken nagy a zsúfoltság.

Példaként említette, hogy jelenleg Budapesten naponta mintegy 230 ezren használják a tömegközlekedést, míg négyszázezren a személygépjárműveket, ám ha a jelenlegi feltételek és trendek nem változnak, akkor 2015-re a közösségi közlekedés nem esik vissza a jelenlegi szintről, míg a főváros útjain már mintegy ötven százalékkal több, összesen hatszázezer személyautó közlekedik majd.

Több villamost és vasutat

A szakállamtitkár utalt arra, hogy az EU egyértelműen a kötöttpályás közösségi elővárosi, villamos és vasúti közlekedési ág elterjedését támogatja a közúttal szemben. Ezen belül olyan csomópontok, autóbusz-pályaudvarok, vasútállomások fejlesztését helyezi előtérbe, ahol az autóbuszokról át lehet szállni a vasútra.

"Ez konkrét példán azt jelentheti, hogy a Széna téri volánbusz-állomás akár Budaörsre, vagy Érdre is kitelepülhet, ahonnan vasúttal elérhető a belváros, ami hatékonyabbá, költségtakarékosabbá teszi a közlekedést" - mondta az államtitkár.

A szolgáltatókat nyilvános tenderen választják ki

Kérdésre válaszolva Felsmann Balázs kifejtette: a március 4-én megszüntetett 14 vasúti mellékvonalat az idő szűkössége miatt adták át a volántársaságoknak, mivel a múlt év decemberi kormánydöntés után a két hónap kevés volt ahhoz, hogy egy közbeszerzési tendert kiírjanak. Azonban kilátásba helyezte, hogy az ehhez hasonló szolgáltató váltásoknál a jövőben nyilvános tenderen választják ki az autóbuszos szolgáltatókat. Az államtitkár azt is fontosnak tartja, hogy ez évtől átalakítják, és összehangolják az autóbuszos és vasúti menetrendeket.

Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára elmondta: a múlt év végén Magyarországon összesen 1824 autóbuszos vállalkozás mintegy 14 300 járművet működtetett.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!