A 2012. április–decemberi időszakban az SMC belföldi (japán) nettó értékesítési árbevétele 9,5 százalékkal, azaz 65,4 milliárd jennel (152,3 milliárd forinttal) 749,7 milliárd jenre (1745,3 milliárd forintra) nőtt az előző üzleti év azonos időszakához képest. A külföldi nettó értékesítés 3,6 százalékkal, vagyis 40,6 milliárd jennel (94,5 milliárd forinttal) 1073,1 milliárd jenre (2498,2 milliárd forintra) csökkent éves viszonylatban. Ennek oka döntően a jen felértékelődése, illetve az európai gazdaság stagnálása. Mindezek együttes eredményeként éves összehasonlításban az összevont nettó értékesítési árbevétel 1,4 százalékkal, azaz 24,8 milliárd jennel (57,7 milliárd forinttal) 1822,8 jenre (4243,5 milliárd forintra) nőtt.
Ami az összevont eredményt illeti, az üzemi eredmény éves viszonylatban 5,9 százalékkal, 5,2 milliárd jennel (12,1 milliárd forinttal) 92,9 milliárd jenre (216,3 milliárd forintra), az üzleti eredmény pedig éves összehasonlításban 5,2 százalékkal, azaz 4,9 milliárd jennel (11,4 milliárd forinttal) 101,3 milliárd jenre (235,8 milliárd forintra) nőtt. A csoportnak azzal sikerült az üzemi eredményt növelnie, hogy a devizaárfolyamok alakulása miatt és az európai értékesítési eredmény hatásaként jelentkező csökkenést a bővülő belföldi (japán) értékesítés és a költségcsökkentések eredménynövelő hatásaival sikerült ellensúlyoznia.
A nettó eredmény 19,2 százalékkal, 7,8 milliárd jennel (18,2 milliárd forinttal) 48,4 milliárd jenre (112,7 milliárd forintra) nőtt éves összehasonlításban, annak ellenére, hogy rendkívüli veszteségként 15,5 milliárd jenes (36,1 milliárd forintos) tartalékot kellett elhatárolni leányvállalatok és tagvállalatok felszámolására.
A cég eredményeit üzletágak szerint nézve a személygépkocsi-szektorban éves összehasonlításban nőtt a belföldi (japán) nettó értékesítési árbevétel. Ez az eladások növekedésének és a termékek erősítésének, köztük az új Wagon R piaci bevezetésének köszönhető. A külföldi értékesítés nettó árbevétele csökkent éves viszonylatban, aminek elsődleges oka a jen felértékelődése, illetve az európai gazdaság stagnálása volt. Összességében a személygépkocsi-üzletágban az összevont nettó értékesítési árbevétel 3,3 százalékkal, azaz 52,3 milliárd jennel (121,8 milliárd forinttal) 1626,5 milliárd jenre (3786,5 milliárd forintra) nőtt éves összehasonlításban. Az üzemi eredmény éves összehasonlításban 15,2 százalékkal, 13,0 milliárd jennel (30,3 milliárd forinttal) 98,8 milliárd jenre (230 milliárd forintra) emelkedett, ami minden idők legmagasabb harmadik negyedéves üzemi eredménye. Mindez elsősorban az indiai, indonéz és a belföldi (japán) autóeladások növekedésének köszönhető.
A motorkerékpár-üzletágban a nettó értékesítési árbevétel 13,5 százalékkal, vagyis 25,5 milliárd jennel (59,4 milliárd forinttal) 163,3 milliárd jenre (380,2 milliárd forintra) csökkent éves összehasonlításban. Ez mindenekelőtt az európai és ázsiai eladások csökkenésének tudható be. Ami az üzemi eredményt illeti, az előző üzleti év azonos időszakában elszenvedett 2,8 milliárd jenes (6,5 milliárd forintos) üzemi veszteség mostanra 10,0 milliárd jenes (23,3 milliárd forintos) üzemi veszteségre változott.
Ami az üzemi eredmények földrajzi terület szerinti megoszlását illeti, Japánban és Ázsiában nőttek az eladások és az eredmény, ami főként a személygépkocsi-értékesítés növekedésének köszönhető. Annak ellenére, hogy Japán jelenleg nehézségekkel küzd az exportprofitabilitás terén, a csoport minden idők eddigi legmagasabb harmadik negyedévi üzemi eredményét érte el, ami a japán belföldi autóeladások növekedésének köszönhető. A második negyedév után az elhúzódó gazdasági stagnálás miatt az európai piacon ismét üzemi veszteség keletkezett.
mfor.hu