Innováció, integráció, iparosítottság, infrastruktúra és információ, vagyis öt fő szempont szerint csoportosította az Accenture a közelmúltban elkészül kutatás során a kapott válaszokból leszűrhető tanulságokat. A csúcson, az átlagosan és a gyengén működő IT szervezet három csoportjába sorolták a válaszadók informatikai organizációit.
Egyebek között azt találták, hogy a megkérdezettek szervezeteinek nagy többsége, 74 százaléka az átlagosan működő csoportba, 11 százaléka a csúcson, 15 százalékuk pedig a gyengén teljesítőkhöz tartozik. Feltűnő az eltérés az IT jelenlegi teljesítményének megítélése és aközött, amit az IT vezetők elvárnak a jövőben. Leginkább az üzlet számára kinyerhető információ és az IT üzletbe való beágyazottsága, vagyis integrációja terén láthatni, hogy van hely a javulásra.
Külön hangsúlyt érdemel, hogy az élenjáró IT organizációk által működtetett rendszerekben lényegesen nagyobb százalékú az online megoldások használatának aránya, mint gyengébben teljesítő társaiknál. Megvizsgálva a cégek, intézmények interakcióit az ügyfelekkel, a beszállítókkal és az alkalmazottakkal, az Accenture azt találta, hogy például az ügyfelekkel való kapcsolattartás terén 33 százalékkal több tranzakciót hajtanak végre a csúcson levők rendszereiben, mint az átlagos teljesítményt nyújtó IT szervezetekében.
A tanulságokat levonva az Accenture azt javasolja az IT vezetőknek, hogy tegyék magukévá a "teljesítmény mindenekelőtt" stratégiát, ugyanis a sebesség, a hatékonyság és a minőség sokkal többet ér, mint a költsége. Tanulni kell a gyártás amerikai nagymestereitől, akik a termelés iparosításában jeleskedtek. Az Accenture szerint ugyanis itt az ideje, hogy az üzleti szolgáltatások megalkotásának metódusát újragondolják és iparszerűvé tegyék az IT vezetők.
Összegzésében a nemzetközi tanácsadó cég azt hangsúlyozza, hogy az úttörő IT szervezetek az innováció terén a stratégiát erősítő újítások megvalósítását támogatja, az iparosítottság területén pedig a ciklusidőre összpontosító megvalósítást tekintik kritikusnak. Az integrációt a vállalat egészét magába foglaló szolgáltatás-orientált architektúrával valósítják meg. Ami pedig az infrastruktúrát illeti, a pionír IT-sek dinamikusan követve az igények változását vásárolják a szolgáltatásokat és egyúttal biztonságos külső burkot tartanak fönn.
Végül, de nem utolsó sorban a döntéshozáshoz elengedhetetlen információkat azonos időben képesek házon belül előállítani azok, akik az Accenture értékrendjében már az IT következő generációját képviselik, vagyis az IT 3.0-át.