3p

Az IT átformálása nem az agresszív költségcsökkentés kódneve - jelentette ki tegnap az IT 2.0 címet viselő IX. Főinformatikus találkozón, Budapesten az Accenture Magyarország partnere, Orosz Zoltán, aki egy nemzetközi felmérés eredményeit osztotta meg hallgatóságával.

Innováció, integráció, iparosítottság, infrastruktúra és információ, vagyis öt fő szempont szerint csoportosította az Accenture a közelmúltban elkészül kutatás során a kapott válaszokból leszűrhető tanulságokat. A csúcson, az átlagosan és a gyengén működő IT szervezet három csoportjába sorolták a válaszadók informatikai organizációit.

Egyebek között azt találták, hogy a megkérdezettek szervezeteinek nagy többsége, 74 százaléka az átlagosan működő csoportba, 11 százaléka a csúcson, 15 százalékuk pedig a gyengén teljesítőkhöz tartozik. Feltűnő az eltérés az IT jelenlegi teljesítményének megítélése és aközött, amit az IT vezetők elvárnak a jövőben. Leginkább az üzlet számára kinyerhető információ és az IT üzletbe való beágyazottsága, vagyis integrációja terén láthatni, hogy van hely a javulásra.

Az üzleti sikerek elérését csúcsteljesítményével elősegítő tipikus IT szervezet környezete is figyelemre méltó: a projekteket érintő döntések fegyelmezett folyamatok szerint és gyorsan születnek, a projektek nyomon követése aktívan és menet közben történik, és - talán mondanunk sem kell - a projekteknek vannak személyes felelősei, akiket rendszeresen elszámoltatnak.

Külön hangsúlyt érdemel, hogy az élenjáró IT organizációk által működtetett rendszerekben lényegesen nagyobb százalékú az online megoldások használatának aránya, mint gyengébben teljesítő társaiknál. Megvizsgálva a cégek, intézmények interakcióit az ügyfelekkel, a beszállítókkal és az alkalmazottakkal, az Accenture azt találta, hogy például az ügyfelekkel való kapcsolattartás terén 33 százalékkal több tranzakciót hajtanak végre a csúcson levők rendszereiben, mint az átlagos teljesítményt nyújtó IT szervezetekében.

A tanulságokat levonva az Accenture azt javasolja az IT vezetőknek, hogy tegyék magukévá a "teljesítmény mindenekelőtt" stratégiát, ugyanis a sebesség, a hatékonyság és a minőség sokkal többet ér, mint a költsége. Tanulni kell a gyártás amerikai nagymestereitől, akik a termelés iparosításában jeleskedtek. Az Accenture szerint ugyanis itt az ideje, hogy az üzleti szolgáltatások megalkotásának metódusát újragondolják és iparszerűvé tegyék az IT vezetők.

Összegzésében a nemzetközi tanácsadó cég azt hangsúlyozza, hogy az úttörő IT szervezetek az innováció terén a stratégiát erősítő újítások megvalósítását támogatja, az iparosítottság területén pedig a ciklusidőre összpontosító megvalósítást tekintik kritikusnak. Az integrációt a vállalat egészét magába foglaló szolgáltatás-orientált architektúrával valósítják meg. Ami pedig az infrastruktúrát illeti, a pionír IT-sek dinamikusan követve az igények változását vásárolják a szolgáltatásokat és egyúttal biztonságos külső burkot tartanak fönn.

Végül, de nem utolsó sorban a döntéshozáshoz elengedhetetlen információkat azonos időben képesek házon belül előállítani azok, akik az Accenture értékrendjében már az IT következő generációját képviselik, vagyis az IT 3.0-át.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!