A munkabeszüntetés a Lufthansa leánycégét, a Germanwingset, és a Lufthansa Cargót is érinti - közölte a szakszervezeti szavazást követően a VC szóvivője. A szakszervezet tagjainak több mint 90 százaléka döntött a munkabeszüntetés mellett.
A pilóták a bérek emelését, és a 4500 munkahely megtartását követelik a vezetéstől, a tárgyalások azonban decemberben kudarcba fulladtak. A szakszervezet 6,4 százalékos béremelést kért egy évre, de hajlandó lett volna belemenni abba is, hogy egyáltalán ne legyen fizetésemelés, ha ezzel garanciát kaptak volna a munkahelyek megtartására. A vezetés azzal próbálta jobb belátásra bírni a szakszervezetet, hogy válságos időkben nem lenne jó a vállalatot még egy sztrájkkal is terhelni.
Utoljára 2001-ben volt olyan nagy pilótasztrájk a Lufthansánál, mint amilyenre most készülnek. Akkor három napra megbénult a forgalom, több mint 200 ezer utas vesztegelt a repülőtereken, és a légitársaságot 200 millió euró kár érte.
A mostani sztrájk további részletei nem ismeretesek, mindenesetre a Lufthansa szóvivője közölte: igyekszenek felkészülni, hogy az utazókat a lehető legkevesebb kényelmetlenség érje. A társaság közleményben tudatta: a sztrájk "aránytalan", és súlyos károkat okoz a vállalatnak, az utasoknak és a dolgozóknak. Egyszersmind felszólította a szakszervezetet, térjenek vissza a tárgyalóasztalhoz a vita mielőbbi rendezése végett.
A Lufthansa naponta 2000 járatot üzemeltet. Európa legnagyobb utasforgalmú légitársasága helyzetének javulásáról számolt be október végén: 184 millió eurós adózott eredményt jelentett a harmadik negyedévről, 23,5 százalékkal többet az egy évvel korábbi 149 milliónál. A második negyedévi, 40 milliós eredmény még 88 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, az első félév átlagában pedig 216 millió eurós vesztesége volt a csoportnak adózás után.
MTI/Menedzsment Fórum