2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Lufthansa pilótáit tömörítő Vereinigung Cockpit (VC) szakszervezet február 22-től 25-ig tartja meg a már korábban bejelentett sztrájkot, amely az egyik legnagyobbnak ígérkezik a német légitársaság történetében.

A munkabeszüntetés a Lufthansa leánycégét, a Germanwingset, és a Lufthansa Cargót is érinti - közölte a szakszervezeti szavazást követően a VC szóvivője. A szakszervezet tagjainak több mint 90 százaléka döntött a munkabeszüntetés mellett.

A pilóták a bérek emelését, és a 4500 munkahely megtartását követelik a vezetéstől, a tárgyalások azonban decemberben kudarcba fulladtak. A szakszervezet 6,4 százalékos béremelést kért egy évre, de hajlandó lett volna belemenni abba is, hogy egyáltalán ne legyen fizetésemelés, ha ezzel garanciát kaptak volna a munkahelyek megtartására. A vezetés azzal próbálta jobb belátásra bírni a szakszervezetet, hogy válságos időkben nem lenne jó a vállalatot még egy sztrájkkal is terhelni.

Utoljára 2001-ben volt olyan nagy pilótasztrájk a Lufthansánál, mint amilyenre most készülnek. Akkor három napra megbénult a forgalom, több mint 200 ezer utas vesztegelt a repülőtereken, és a légitársaságot 200 millió euró kár érte.

A mostani sztrájk további részletei nem ismeretesek, mindenesetre a Lufthansa szóvivője közölte: igyekszenek felkészülni, hogy az utazókat a lehető legkevesebb kényelmetlenség érje. A társaság közleményben tudatta: a sztrájk "aránytalan", és súlyos károkat okoz a vállalatnak, az utasoknak és a dolgozóknak. Egyszersmind felszólította a szakszervezetet, térjenek vissza a tárgyalóasztalhoz a vita mielőbbi rendezése végett.    

A Lufthansa naponta 2000 járatot üzemeltet. Európa legnagyobb utasforgalmú légitársasága helyzetének javulásáról számolt be október végén: 184 millió eurós adózott eredményt jelentett a harmadik negyedévről, 23,5 százalékkal többet az egy évvel korábbi 149 milliónál. A második negyedévi, 40 milliós eredmény még 88 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, az első félév átlagában pedig 216 millió eurós vesztesége volt a csoportnak adózás után.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!