Ez a hirdetési forma pedig már akkor is hatékony, ha nem túl tolakodó. A Nielsen ezen a területen végzett kutatásai szerint a játékban feltűnő márkákat a felhasználó már akkor is a tévéreklámokhoz hasonló arányban ismeri fel és jegyzi meg, ha csak látja a hirdetést, így annak nem is kell interaktívnak lennie.
A Nielsen új szolgáltatása a hagyományos médiában alkalmazott paraméterek, mint az elérés és a gyakoriság mellett speciálisan a játékokra vonatkozó adatokat is felmér majd, így azt is, hogy milyen hosszan látta a felhasználó a hirdetést és melyik napszakban. A játékosokat a program elindításakor arról is megkérdezik, hogy milyen márkákra figyeltek fel a hirdetésekben, és melyekre emlékeznek. A begyűjtött adatokat a megrendelő igényei szerint napi, heti vagy havi rendszerességgel szállítják majd.
[ajanlo=87][igazitas=left/]A szolgáltatást a Nielsennel együtt tesztelő Massive olyan rendszert alakított ki, amellyel a PC-s játékok mellett a konzolosokban elhelyezett hirdetéseket is auditálni tudják. A programkódba beépített szoftverrel lekérdezett adatokat az interneten keresztül gyűjtik majd be. Pontos visszajelzéshez eddig csak a teljesen online játékokat üzemeltető szolgáltatók jutottak.
Az AdAge szerint a Massive és a Nielsen nem lesz sokáig egyedül a piacon ezzel a szolgáltatással. A nagy játékkiadók, mint az Electronic Arts, az Activision vagy a WildTangent már dolgoznak a saját felmérési technológiájukon, és ők a hirdetéseket is jobban beépítik a játékprogramokba.
Menedzsment Fórum
Jövőre a játékprogramok reklámfelületeit is figyeli a Nielsen
Eddig nem volt egységesen elfogadott auditálási módszer a játékprogramokra, pedig reklámhordozó értékük már a tévéével vetekszik Amerikában.