Felsmann Balázs szólt a közúti fuvarozók munkáját jelentősen megkönnyítő a hétvégi közlekedésről szóló szabály módosítását célzó GKM-javaslatról, ami a belföldi címre érkező és a belföldi címről induló kamionoknál négy órával csökkentené a kamionstop idejét. Erről a GKM a jövő héten egyeztet a környezetvédelmi tárcával.
Felsmann Balázs kiemelte, hogy az unióban évek óta vita folyik az adómérték-harmonizációról, ami a közúti fuvarozók közötti versenysemlegességét is szolgálná, ám egyelőre még jelentősen eltérnek a tagállami álláspontok e kérdésben.
A szakállamtitkár szólt a kamionosok és a rakomány biztonságát alapvetően befolyásoló őrzött parkolókról. "Felkértem a GKM szakfőosztályát, hogy dolgozzon ki javaslatot az átlátható, őrzött kamionparkoló-hálózat kialakítására."
Barsiné Pataki Etelka uniós képviselő felhívta a figyelmet egy, az EU-ban egyre inkább elharapózó problémára, a kamionok elleni rablótámadások, és a járműlopások számának drasztikus emelkedésére. Egy, e témáról készült tanulmány szerint Magyarország az EU 27 tagállama között a 6. legveszélyeztetettebb a kamionrablások tekintetében. A legrosszabb a helyzet Németországban, míg a legbiztonságosabb Finn- és Észtország. A politikus kiemelte: az EU következő ötéves közlekedésbiztonsági stratégiájának egyik kiemelt része a kamionok elleni támadások visszaszorítása.
Horváth Zsolt Csaba, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke elmondta: a hatóság egyik deklarált célja, hogy a közúti ellenőrzési tevékenység során a külföldieket ért ellenőrzések számarányát növeljék.