2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Országgyűlés bizottságai a jövő héten kezdik tárgyalni a használatarányos útdíj bevezetését szolgáló javaslatot, így a parlamenti jóváhagyás után, várhatóan már júliusban ki lehet írni a kiépítést célzó közbeszerzési eljárást - mondta Felsmann Balázs, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) szakállamtitkára.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) országos küldöttközgyűlésén a szakállamtitkár közölte: a sikeres tender, majd az elektronikus útdíjrendszer kiépítése után a tehergépjárművek esetében legkorábban 2008 II. félévében, ám legkésőbb 2009 januárjában már beindulhat a rendszer.

Felsmann Balázs szólt a közúti fuvarozók munkáját jelentősen megkönnyítő a hétvégi közlekedésről szóló szabály módosítását célzó GKM-javaslatról, ami a belföldi címre érkező és a belföldi címről induló kamionoknál négy órával csökkentené a kamionstop idejét. Erről a GKM a jövő héten egyeztet a környezetvédelmi tárcával.

Felsmann Balázs kiemelte, hogy az unióban évek óta vita folyik az adómérték-harmonizációról, ami a közúti fuvarozók közötti versenysemlegességét is szolgálná, ám egyelőre még jelentősen eltérnek a tagállami álláspontok e kérdésben.

A szakállamtitkár szólt a kamionosok és a rakomány biztonságát alapvetően befolyásoló őrzött parkolókról. "Felkértem a GKM szakfőosztályát, hogy dolgozzon ki javaslatot az átlátható, őrzött kamionparkoló-hálózat kialakítására."

Barsiné Pataki Etelka uniós képviselő felhívta a figyelmet egy, az EU-ban egyre inkább elharapózó problémára, a kamionok elleni rablótámadások, és a járműlopások számának drasztikus emelkedésére. Egy, e témáról készült tanulmány szerint Magyarország az EU 27 tagállama között a 6. legveszélyeztetettebb a kamionrablások tekintetében. A legrosszabb a helyzet Németországban, míg a legbiztonságosabb Finn- és Észtország. A politikus kiemelte: az EU következő ötéves közlekedésbiztonsági stratégiájának egyik kiemelt része a kamionok elleni támadások visszaszorítása.

Horváth Zsolt Csaba, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke elmondta: a hatóság egyik deklarált célja, hogy a közúti ellenőrzési tevékenység során a külföldieket ért ellenőrzések számarányát növeljék.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!