Alkalmazottak ezrei hagyják ott állásukat, mert belépésükkor nem kapják meg a létfontosságú tájékoztatást sem új munkakörükkel kapcsolatban. Főleg a kommunikációs szektorban nem kommunikálnak a már ott dolgozók az új belépőkkel.
Egy ötezerhétszáz irodai dolgozóra kiterjedő, Nagy-Britanniában készült felmérés azt mutatta, a legtöbb helyen nem pazarolnak túl nagy figyelmet az új kollégákra. Sok esetben az első napokon még arra sem kerül sor, hogy tíz perc alatt körbevezessék az illetőt, és megmutassák neki, hol találja például a wc-t. Nagy arányban számoltak be arról a megkérdezettek, hogy mikor első nap bementek új munkahelyükre, közvetlen felettesük nem is tudta, hogy felvették őket az adott állásba.
Azok, akiket közöny fogad, még jobban járnak, mint egyesek, akiknek beavatási szertartáson estek át. Az egyik interjúalany arról számolt be, hogy húsz új kollégája előtt fél lábon kellett ugrálnia, a 'Yellow Submarine' című slágert énekelve. A reed.co.uk felmérése során 25 olyan alkalmazottat találtak, akik közvetlenül a belépés után ki is léptek, annyira negatív tapasztalatokat szereztek az első egy-két napban.
Főleg a média és PR szektor az, ahol a rossz kezdés után sokaknak el is megy a kedve a további munkától. Egyikük arról számolt be, mindössze az alábbi instrukciókat kapta főnökétől új munkahelyén: 'Itt vannak a kulcsok, ez meg a mobilszámom, sok szerencsét.' Jellemző, hogy öt percnél több időt nem szánnak egy-egy új belépőre a kommunikációs szakmában.
A reed.co.uk felmérése szerint átlagosan hét hétig tart egy kezdőnek, mire belerázódik a munkájába, és a hiányos tájékoztatást követően minden lényeges ismeretet megszerez munkahelyén.
(Menedzsment Fórum)
Kemények az első napok a brit munkahelyeken
Alkalmazottak ezrei hagyják ott állásukat, mert belépésükkor nem kapják meg a létfontosságú tájékoztatást sem új munkakörükkel kapcsolatban. Főleg a kommunikációs szektorban nem kommunikálnak a már ott dolgozók az új belépőkkel.