A szabadságolás július végéig tart majd. Az átmeneti elbocsátásnak nevezett megoldás elsősorban a torinói Mirafori üzem dolgozóit érinti, és ez esetben a helyi munkaügyi hatóságnak kell állnia a segélyt. A sikeres Lancia Ypsilon miniautót gyártó Melfi üzemben viszont a munkaszünet csak egy hétig tart. A cég indoklása szerint a lépésre azért volt szükség, mert a termelést a kereslethez kell igazítaniuk.
A Fiathoz tartozó márkák eladásai az év első negyedében 8,7 százalékkal estek vissza. A cég négy gyártóüzemmel rendelkezik Olaszországban, írja az MTI.
A társaság egyébként már korábban is tett hasonló lépéseket: idén februárban tízezer dolgozóját küldte pihenőre a kedvezőtlen értékesítési statisztikák és a felhalmozódott készletek miatt, 2004 novemberében pedig kéthetes kényszerszabadságban részesítette a dél-olaszországi Melfiben lévő autógyárának 4900 dolgozóját, mert csökkent a kereslet a Punto modellek iránt. A cégnél októberben már jelezték, hogy három másik gyár dolgozóit novemberben, illetve december elején részlegesen szabadságra küldik, számolt be a Menedzsment Fórum.
Olaszországban a vállalatok két év alatt maximum egy év időtartamra szabadságolhatják a munkavállalókat. Ebben az időszakban egy speciális alapból fizetik őket, amit az állam és a vállalatok adnak össze.
MTI/Menedzsment Fórum
Kényszerüdüléssel kedveskedik a Fiat május elsejére
Az olasz Fiat május elejétől szabadságolja nem fizikai állományú munkaerejének mintegy 70 százalékát, azaz mintegy 3500 főt azokban az üzemekben, ahol kevéssé kelendő modelleket gyártanak.