A norfolki üzem, ahol Ford F-150 pickupokat gyártottak, a cég egyik gyöngyszemének számított. Innen 2400 dolgozót bocsátanak el, míg a kisebb St. Paul-i gyárból 400-at. Chris Kimmons, a United Auto Workers (UAW) szakszervezet norfolki elnöke elmondta, hogy annak ellenére, hogy a gyár a legmagasabb minőségű autókat előállító üzemei között volt a cégnek, bezárása elkerülhetetlen. A gyár legnagyobb problémája az volt, hogy csak pickupokat gyártott, míg a többi üzem szalagjairól több típus gördül le.
Mark Fields, a Ford amerikai részlegének elnöke sajnálatát fejezte ki az üggyel kapcsolatban. Továbbá elmondta, hogy tisztában van a bezárás dolgozókra, azok családjára, és az egész közösségre gyakorolt hatásával. A cégnek meg kell hoznia ezeket a döntéseket, hiszen évek óta veszteséges - írta az msnbc.

Az F-150-es
A leépítések mértéke
A Ford Motor 25-30 ezer fős leépítést tervez és 14 gyár bezárását ígérte 2012-ig, hogy egyensúlyba hozza évek óta veszteséges tevékenységét az észak-amerikai piacon, közölték a cégnél január végén. Az Egyesült Államok második legnagyobb autógyártója Észak-Amerikában jelenleg 122 ezer főt foglalkoztat, a leépítés 20-25 százalék körüli lesz. A társaságnál hozzávetőleg 87 ezren dolgoznak órabérben, és 35 ezren havi fizetésért.
Nem egyedülálló a Ford helyzete a rossz helyzetben lévő amerikai autógyártásban, hiszen a General Motors 12 üzemének kapujára kerül lakat, és 30 ezer dolgozójától válik meg a a következő három évben. A GM elnök-vezérigazgatójának bejelentése szerint a racionalizálást követően évente 1 millióval kevesebb autót állítanak elő - számolt be korábban az mfor.hu.