2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szervezet környezethez történő alkalmazkodásának folyamatában a teljesítményértékelés kétféle szerepet is betölthet: a stratégia közvetítése, lebontása és számonkérése; illetve a szervezeti kultúra és stratégia formálása.

A szervezet környezethez történő alkalmazkodásának folyamatában a teljesítményértékelés kétféle szerepet is betölthet: a stratégia közvetítése, lebontása és számonkérése; illetve a szervezeti kultúra és stratégia formálása.

Az első felfogás a HR-rendszerek javadalmazási rendszeren keresztül történő integrációját vallja, a teljesítményértékelés és az ösztönzési rendszer közötti kapcsolatot hangsúlyozván. Az értékelési rendszer mérőeszközként funkcionál, célja pedig az, hogy méltányos elosztást tegyen lehetővé.

A másik esetben a teljesítményértékelés az alkalmazkodás alapvető eszköze. Szervesen illeszkedik a stratégia kialakításának és végrehajtásának folyamatába, továbbá szoros kapcsolatban áll a kiválasztással, karriermenedzsmenttel, képzéssel és fejlesztéssel. A munkavégzési rendszert folyamatos munkakör-gazdagítás és felhatalmazás (empowerment) jellemzi. Itt a mérőeszköz helyett a kommunikációs funkció kerül előtérbe. A vezető és beosztott közötti interakció egyrészt a szervezeti kultúra leképeződése, másrészt magában hordozza a változás lehetőségét is.

Amennyiben a teljesítményértékelésben a szervezeti kultúra fejlesztésének eszközét látjuk, mint kommunikációs eszköztől azt várjuk, hogy nyílt, bizalmi és együttműködésre épülő viszonyokhoz segítse a szervezetet.
Ilyenkor a rendszer kialakításának folyamata is vissza kell, hogy tükrözze ezeket a jellemzőket. Az egyik alapvető kérdés a rendszer kialakításánál a megfelelő mértékű részvétel biztosítása, ami a különböző szervezeti szinteken elhelyezkedő értékeltek érettségétől (képesség, felkészültség és nagyobb felelősségvállalásra való hajlandóság) is függ.

A TÉR fő dimenziói

A Teljesítmény Értékelési Rendszer megtervezésekor eldöntendő kérdések:

1. Milyen célokra használjuk a teljesítményértékelést?

2. Hogyan definiáljuk a teljesítményt, mi alapján értékeljünk?

3. A mérés és megfigyelés szintjei: egyén vagy csoport?

4. Ki végezze az értékelést?

5. Milyen értékelési módszereket alkalmazzunk: egymáshoz vagy sztenderdhez viszonyítsunk?

6. Milyen kommunikációs szabályokat kövessünk?

7. Hogyan értékeljük magát a rendszert?

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!