A médiaügynökségek csak a nézőszámot veszik figyelembe, és eltekintenek a mozi egyéb, egyedülálló tulajdonságaitól. Pedig a felnagyított kép- és hanghatások miatt itt érhető el a legjobb emlékezeti hatás, és a nézők 80 százaléka látja a hirdetéseket, ami mindössze 20 forintba kerül fejenként.
A reklámozók csak akkor költenek szívesen mozis hirdetésre, ha tömegeket vonzó sikerfilmek kerülnek bemutatásra – ezekből évente 5-6 van, a legközelebbi a Csillagok háborúja soron következő epizódja lesz. Egyébként a stagnáló vagy csökkenő nézőszám mellett a mozireklámok nem érik el azt a kritikus tömeget, hogy az ügynökségeknek megérné a ráfordítás, a helyi hirdetők pedig még nem ismerték fel az ebben rejlő lehetőséget.
A mozikban a televíziócsatornák is egyre többet hirdetnek, viszont egy hallgatólagos megállapodás értelmében filmjeiket vagy műsoraikat nem reklámozhatják, csak úgynevezett imázsspotokat adhatnak.
Ha a vásznon nem is, a mozik előterében egyre több a reklámfelület, a hirdetési bevételek 10-15 százaléka már innen származik. Egy kozmetikai cég rendszeresen bonyolít le hostessakciókat a filmszínházakban, a nagyobb bevásárlóközpontokban több gépkocsiforgalmazó állítja ki modelljeit, és egyre gyakrabban használják a székeket, a mozijegyek hátulját, a büfében kapható termékek csomagolását is reklámhordozóként, írja a Napi Gazdaság.
Kétszer ennyi reklám is lehetne a mozifilmek előtt
A televíziós és internetes reklámpiac előretörésével a hirdetők egyre jobban hanyagolják a mozis reklámköltést, amely mindössze a teljes hirdetési torta fél százalékát teszi ki. A filmek előtt 8-10 perces reklámblokkok is lehetnének, viszont ennek az időnek csak kevesebb, mint felét lehet érékesíteni, írja a Napi Gazdaság.