2p

A televíziós és internetes reklámpiac előretörésével a hirdetők egyre jobban hanyagolják a mozis reklámköltést, amely mindössze a teljes hirdetési torta fél százalékát teszi ki. A filmek előtt 8-10 perces reklámblokkok is lehetnének, viszont ennek az időnek csak kevesebb, mint felét lehet érékesíteni, írja a Napi Gazdaság.

A médiaügynökségek csak a nézőszámot veszik figyelembe, és eltekintenek a mozi egyéb, egyedülálló tulajdonságaitól. Pedig a felnagyított kép- és hanghatások miatt itt érhető el a legjobb emlékezeti hatás, és a nézők 80 százaléka látja a hirdetéseket, ami mindössze 20 forintba kerül fejenként.

A reklámozók csak akkor költenek szívesen mozis hirdetésre, ha tömegeket vonzó sikerfilmek kerülnek bemutatásra – ezekből évente 5-6 van, a legközelebbi a Csillagok háborúja soron következő epizódja lesz. Egyébként a stagnáló vagy csökkenő nézőszám mellett a mozireklámok nem érik el azt a kritikus tömeget, hogy az ügynökségeknek megérné a ráfordítás, a helyi hirdetők pedig még nem ismerték fel az ebben rejlő lehetőséget.

A mozikban a televíziócsatornák is egyre többet hirdetnek, viszont egy hallgatólagos megállapodás értelmében filmjeiket vagy műsoraikat nem reklámozhatják, csak úgynevezett imázsspotokat adhatnak.

Ha a vásznon nem is, a mozik előterében egyre több a reklámfelület, a hirdetési bevételek 10-15 százaléka már innen származik. Egy kozmetikai cég rendszeresen bonyolít le hostessakciókat a filmszínházakban, a nagyobb bevásárlóközpontokban több gépkocsiforgalmazó állítja ki modelljeit, és egyre gyakrabban használják a székeket, a mozijegyek hátulját, a büfében kapható termékek csomagolását is reklámhordozóként, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!