4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kormány holdudvarába sorolt médiavállalkozók mellett az RTL-csoport vezetői képviseltetik magukat jelentős számban a Marketing&Média idén hatodik alkalommal összeállított "Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban" listáján. A rangsort továbbra is az RTL Klub első embere, Dirk Gerkens vezeti.

Idén immár hatodik éve összesíti a hazai médiapiac legbefolyásosabb személyiségeit a Marketing & Média kommunikációs szaklap. Az első tíz helyezettnek járó díjakat május 14-én, kedden este adták át a Media Hungary konferencián. "A hazai médiában gyorsuló változásokat mutatja, hogy évről évre növekszik a lista átalakulásának mértéke. Idén tizennyolc új szereplő került a legbefolyásosabbak közé, ami a Marketing & Média listájának történetében eddig a legnagyobb változás" - mondta el Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője.

Az elmúlt 6 évben kicserélődött a teljes médiaelit kétharmada. Ha ezt az időszakot nézzük, az összeállítás legstabilabb szereplői a kereskedelmi televíziók valamint a nagy kiadóvállalatok vezetői voltak. A legnagyobb vesztesek a piackutatók, akiknek a jelenléte évek óta csökkent a listán, és úgy tűnik az ügynökségek befolyása is visszaesett, a listán szereplő ügynökségi vezetők közül többen is hátrébb sorolódtak.

Ebben az évben is a médiavállalatok vezetői adják a lista szereplőinek többségét, mintegy 58 százalékát. Az online média növekvő befolyását jelzi, hogy 2013-ban három internetes hírportál főszerkesztője is új szereplőként került a listára. Az idei évben csökkent a média- és reklámügynökségek vezetőinek száma, a tavalyi 24 százalék helyett jelenleg az összeállításban 20 százalék az e területen dolgozók aránya. Az 2013-as év egyik újdonsága, hogy soha nem látott mértékben kerültek a befolyásosak közé a telekommunikációs cégek vezetői, arányuk a tavalyi évhez képest megduplázódott. A Marketing&Média aktuális összeállításának legnagyobb vesztesei a piackutató intézetek: idén egyetlen szakember sem került be a válogatásba ebből a szektorból.

Az első tíz

Az idei "Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban" lista összetétele ugyan több mint harmadával változott, az élboly ugyanakkor viszonylag stabil maradt. A korábbi évekhez hasonlóan megőrizte vezető helyét Dirk Gerkens, az RTL Klub vezére. A szintén a cégcsoportnál dolgozó Vidus Gabriella egy helyezést javítva idén a negyedik lett, Kolosi Péter pedig a 10. helyre került. Simon Zsolt, a TV2 első embere megőrizte korábbi második pozícióját, míg a képzeletbeli dobogón új szereplő Simicska Lajos, aki a Mahir, NEO-MET és EuroPublicity érdekeltségein keresztül a harmadik legmeghatározóbb személyiség a médiaiparban, a tavalyi hetedik helyről erősödve egészen idáig.

A sajtópiacon helycsere történt, az Axel Springert irányító Bayer Józsefet megelőzte Mihók Attila, a Ringier ügyvezetője. Szabó György, a Sanoma Media Budapest vezetője tavalyhoz képest két helyezést lépett előre, idén a hetedik. Érdemes kiemelni az első tízből új szereplőként Christopher Mattheisent, a Magyar Telekom vezérigazgatóját, aki idén a kilencedik helyet foglalja el, valamint Fonyó Károlyt (Metropol, Euro AWK), aki a zsűri döntése alapján a nyolcadik legbefolyásosabb szereplő a hazai médiaiparban.

Nemek harca

A Marketing&Média összeállításának 2008-as indulása óta nem szerepelt hölgy olyan előkelő helyen, mint Vidus Gabriella, az R-Time ügyvezető igazgatója, az RTL Klub kereskedelmi igazgatója, aki mindössze kevéssel maradt csak le a dobogóról, s így a negyedik helyet szerezte meg. Bár a hölgyek idén nyolcan képviseltetik magukat az összeállításban, közülük hárman új szereplőként jelentek meg a rangsorban. 2008 óta minden évben szerepel a legbefolyásosabb hazai médiások között a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója, Horváth Magyary Nóra (35.), valamint Kázmér Judit (39.), a Pannon Lapok Társasága ügyvezetője, míg új szereplőként rögtön a 26. helyen debütált Iglódi Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója. Miközben az online erősödését a hírportálok főszerkesztőinek listára kerülése mutatja, az internet legerősebb embere a helyezések alapján Heal Edina, a Google magyarországi igazgatója.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!