Az utasforgalom bővülésében a fő tényező Kína és India lesz. Az ázsiai-csendes-óceáni társégben az utasszám évi 8,3 százalékos növekedés várható 2008-ig, Kína esetében a bővülés évi 12,5 százalékos lesz. Az IATA szerint [ajanlo=87][igazitas=left/]belátható ideig Kína lesz a globális gazdaság egyik fő hajtóereje, és emiatt jelentősen szaporodnak az üzleti utak Kína és Észak-Amerika között, míg Amerikából India felé az utasforgalom évente várhatóan 10 százalékkal emelkedik. Európa és az ázsiai-csendes-óceáni térség közötti utasforgalom évente 7,1, míg a légi áruszállítás 7 százalékkal bővül 2008-ig.
Az Air China arra számít, hogy jövőre 13 százalékkal 13,5 millió dollár adózott eredményre tesz szert, melyet 2006-ban további 20 százalékkal növel majd. A legnagyobb kínai légitársaság az ország belső légiforgalmának 20 százalékát és a kínai nemzetközi utazások 51 százalékát bonyolítja.
Az IATA közlése szerint 2008-ig az utasforgalom növekedésében az öt leggyorsabban bővülő piac között három közép-európai ország szerepel majd, Lengyelország 11 százalékkal, Magyarország 9,6 százalékkal, Csehország pedig 9,1 százalékkal.
Mint arról a Menedzsment Fórum is beszámolt, a nemzetközi légitársaságok vesztesége idén elérheti az ötmilliárd dollárt, amely főképp az egyre magasabb olajáraknak köszönhető. A testület vezető közgazdásza ugyanakkor a Reutersnek azt nyilatkozta, négy veszteséges év után 2005-ben az iparág ismét növekedési pályára állhat.
MTI/Menedzsment Fórum
Kína és India vonzza majd a legtöbb légi utast
Jelentősen, évente átlagosan 6 százalékkal bővül a nemzetközi légi utasforgalom és áruszállítás 2008-ig, elsősorban a kínai és az indiai gazdaságbővülés hatására, tette közzé becslését a Légitársaságok Nemzetközi Szövetsége (IATA).