2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kína a gyártási és megrendelési adatok alapján a világ legnagyobb hajógyártójává vált 2010-ben. Pekingnek ugyanakkor még évekre van szüksége, hogy igazi nagyhatalommá váljon, ráadásul az iparágnak a kedvezőtlen külső körülmények miatt nagy kihívásokkal kell szembenéznie.

Kína tavaly összesen 65,6 millió tonna teherbíró kapacitással rendelkező hajót épített, és további 75,2 millió tonna teherbíró kapacitású hajóra vett fel megrendelést. Ez a globális termelés 43, a világ összes megrendelésének pedig az 54 százaléka, vagyis Dél-Koreát megelőzve Kína lett a világ első számú hajógyártója - jelentette be Li Tong (Li Dong), a pekingi ipari és információs-technológiai minisztérium felszerelés-ipari osztályának igazgató-helyettese.

Az igazi nagyhatalommá váláshoz azonban a mennyiségi elsőségen kívül minőségi felzárkózás is szükséges, Peking ezt a célt - a jelenlegi öt éves tervben is prioritások közé sorolva - 2015-re véli megvalósíthatónak. A távol-keleti ország elsősorban az innovációs és technológiai fejlesztések, valamint az óceánjárók építése területén küzd lemaradással a high-tech hajók gyártásában élen járó Japánhoz, az Egyesült Államokhoz és Dél-Koreához képest.

Peking ambícióit ugyanakkor több körülmény is veszélyezteti: a magas olajárak és a növekvő munkaerő-költségek egyre jelentősebb anyagi teherrel járnak, különösen a kis- és közepes hajótársaságok számára. A tengerparti vállalatok mintegy 30 százaléka veszteséges ma - becsülte Hszü Csüjüan (Xu Zuyuan) közlekedési miniszter-helyettes múlt héten a China Daily napilapnak nyilatkozva. A gondot az is tetézi, hogy a jüan felértékelődése miatt az európai és amerikai exportpartnerek mindinkább az olcsóbb piacok, így India és  Vietnám felé fordulnak.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!