2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A záhonyi átrakókörzet állomásán át vasúti áruszállítást tervez Kína az Európai Unió országaiba. Az első konténervonat január 9-én már útnak is indult a távoli országból és várhatóan január 20. után érkezik meg a szabolcsi pályaudvarra - közölte a MÁV Záhonyi Logisztikai és Rakománykezelési Szolgáltató Zártkörű Részvénytársaság (Záhony-Port Zrt.) sajtóreferense kedden az MTI-vel.

Az Oroszországon és Ukrajnán át érkező tesztjellegű szerelvényen tizenkét konténer árut szállítanak. A kínai szállítmányozó cégek folyamatosan nyomon követhetik a rakomány útját. Amennyiben kedvezőek lesznek a tapasztalatok, februártól hetente egy, a nyár közepétől pedig már öt konténervonat érkezik Záhonyba - mondta Szekeres István.

Hozzátette: a szabolcsi pályaudvarnak jelentős fellendülést hozhat a kínai szárazföldi tranzitútvonalba történő bekerülés, hiszen az érkezők áruk százszázalékosan leköthetik a kapacitását. Megjegyezte, hogy így természetesen jelentősen nőhet a MÁV Zrt. normál kocsi állományának és pályahasználatának szállítási teljesítménye is.

Szekeres István tájékoztatása szerint Kínából eddig döntően hajón érkeztek ipari és kereskedelmi áruk Európába, ennek egy részét váltaná ki a vasúti szállítás. A termékeket ugyanis nem gazdaságos a kontinensnyi nagyságú Kínán át az ottani tengeri kikötőkbe szállítani, hajóra rakni és több hónapon át utaztatni az európai kikötőkbe.

Nyártól hetente 300-400 konténert fogadna a záhonyi MÁV-átrakó, amelynek területén ezer konténer tárolására adott a lehetőség, s mód van irányvonatok közlekedtetésére is Magyarország és Kína között. Záhony környékén - az európai normál és a FÁK-országokbeli széles nyomtávú vasútvonalak találkozásánál - az 1980-as évek közepén épült ki a jelentős átrakási kapacitás. Jelenleg évente 5800-7900 konténer érkezik az állomásra. Ez a kapacitás növekedhetne több, mint húszezer konténer kínai áruval 2009-től.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!