Szijjártó Péter, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára szerdán, Szentgotthárdon a gyártásindító ünnepségen hangsúlyozta: a mostani beruházás is azt bizonyítja, hogy jó döntés volt Magyarország újraiparosítása. Az Opel beruházása erősíti a magyar gazdaságot, hiszen további cégek előtt nyitja meg a fejlődés lehetőségét. Az Opel beszállítóinak 46 százaléka magyar - tette hozzá.
Az Opel 1,4, 1,6 és 1,8 literes benzin- és dízelmotorok gyártására hozta létre a Flex motorgyárat 650 ezer darabos kapacitással. A tervek szerint a termelés 2016-ra eléri az 560 ezer darabot, ennek több mint a fele kis benzinmotor lesz.
Az államtitkár elmondta: Magyarország az európai járműgyártás egyik fellegvára lett, 712 vállalkozás tevékenykedik a járműiparban, az ágazatban 126 900-an dolgoznak, a munkahelyek száma 14 900-zal nőtt. A járműipar adja a feldolgozóipar kibocsátásának 28 százalékát, az ágazat cégei termékeik 93 százalékát exportálják, és ez a magyar termékexport több mint 20 százalékát teszi ki.
Kitért arra, hogy a General Motors európai érdekeltségének magyarországi beruházása már eléri az 1,5 milliárd eurót. Hozzátette: az Opel legutóbbi beruházásával 1500-ra nő a munkahelyek száma a szentgotthárdi gyárban.
Az ünnepségen a General Motors alelnöke, Joachim Koschnicke arról beszélt, hogy a motorgyár az Opel stratégiájának kulcsfontosságú eleme, 2017-től az Opel járműveibe a legtöbb motort itt fogják gyártani. Jelezte: céljuk, hogy az Opel még ebben az évtizedben újra nyereséges legyen, részesedése az európai piacon elérje a 8 százalékot.
Hangsúlyozta: az Opel otthon érzi magát Magyarországon, kulcsfontosságú partner akar lenni a magyar gazdaság növekedésében.
A kis benzinmotorokból az idén mintegy 12 000 darabot gyártanak, az első teljes évben pedig 14 000 darabot. Az idén a motorgyár összesen 107 000 darab motort bocsát ki.
Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója újságíróknak elmondta: a kis benzinmotorokat a Corsa és az Adam modellekbe szerelik majd, ebben a szegmensben jelentős növekedésre számít a cég. Beszámolt arról, hogy az idén az első félévben a magyarországi összesített új autó piacon több mint 5000 Opelt adtak el, a márka eladása 68 százalékkal bővült az előző évhez képest. Várakozásaik szerint az idén a magyar piac bővülése folytatódik, 80 000 fölé emelkedhet az új eladott személygépkocsik és kishaszongépjárművek száma.
MTI