3p

Egy cég sikeressége szempontjából a konkurencia rendszeres feltérképezése és kiértékelése legalább olyan hasznos, mint a fogyasztók megismerése. Ez segítheti a hatásos megkülönböztetést és az eredményes kommunikációt. Kis- és középvállalkozásoknak szóló sorozatunkban az mfor.hu által felkért marketingszakértő arra ad tippeket, hogyan segítheti a konkurencia a mi cégünket.

Nem kell mindenhol ott lenni. A sört is tudni kell eladni.

Az eredményességhez tehát ki kell lépni a sablonokból! Célcsoportunk számára is sokkal figyelemfelkeltőbb, ha máshol és máshogy érjük el őket: ha szórólap helyett kuponokat osztogatunk, ha rendezvény helyett rádiós játékot szponzorálunk, ha egyedi display-n van a termékünk és nem a polcokon. Sőt! Reklámozzunk akkor is, ha gyengébben megy az üzlet és mások ezt nem teszik!

Nem kell mindenhol ott lenni, ahol a többiek. Sokkal eredményesebb, ha megpróbálunk egy-két eszközt kisajátítani, és abban felerősíteni a jelenlétünket. Emellett nézzük meg, hogy más iparágak milyen eszközöket használnak. Próbálkozzunk, hiszen ha a konkurencia látja a sikereket, akkor úgyis elkezdi az utánzást. De akkorra mi már egy új felé kacsintgatunk...

Ha valaki a saját területén piacot szeretne nyerni, meg kell találni a kitörési pontokat: mivel tűnhet ki a versenytársak masszájából. Ha nyerni akarsz, akkor úgy is kell viselkedni! Ne feledjük, hogy a marketing az érzetek csatája, és az emberek szeretnek a nyertes félhez tartozni.

Dobozba öltöztetett sörök

Sok évvel ezelőtt a Borsodi Sörgyárnál erre építettük marketingstratégiánkat, amikor a piac sokadik szereplőjéből piacvezetőkké szerettünk volna válni. Elkezdtünk a söriparban még nem használt marketingeszközöket bevezetni. Új megoldásokat használtunk a reklámoknál, a csomagolásnál és a vendéglátóhelyeknél is.

Elsőként öltöztettünk dobozba egy hazai világos sört (ez addig csak a külföldi sörök kiváltsága volt), elsőként hirdettünk karácsonyi időszakban, elsőként készítettünk hazai sörhöz hatos promóciós csomagolást. És a piac jól vette az üzeneteket...

Előfordulhat azonban, hogy konkurensünknek nagyon elkötelezett fogyasztói vannak. Ebben az esetben vessük be az apró lépések politikáját. Ez lehet egy kis promóció (nem árkedvezmény!), kóstolás, mintaküldés vagy egy olyan kisebb, de nem konkurens termék vásárlására való ösztönzés, ami nem sérti az elkötelezett vevő érzéseit. Ilyen lehet takarítócég esetében egy kedvező csomag-ajánlat takarítószerekre, számítástechnikai cég esetében egyedi IT-tanácsadás, vagy ha egy árnyékolástechnikával foglalkozó cég karbantartást ajánl fel... első lépésben. És ha a lábunkat sikerült már betenni az ajtón, akkor csak rajtunk múlik, hogyan jutunk beljebb.

A következő részben azt nézzük meg, melyek a leggyakrabban előforduló marketingköltési hibák, és hogyan kerülhetjük el őket.

Keszte Jolán

www.marketingpraktikak.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!