2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az egyesült államokbeli Ford Motor Co. autógyárat alapító Ford család több tagja eladná a vállalatban meglévő részesedését, írja a Bloombergre hivatkozva a Napi Gazdaság. Meg nem nevezett források szerint egyes családtagok fel szeretnék kérni a Perella Weinberg Partners befektetési bankot, hogy tanácsadóként segítse az értékesítést, illetve dolgozzon ki alternatív stratégiákat a tulajdonosoknak.

A Ford-család mindazonáltal tegnap nyilatkozatban cáfolta, hogy el kívánnák adni a részvényeket. A család egyik tagja újságíróknak úgy nyilatkozott, hogy a bankkal folytatott tárgyalás során nem merült fel az eladás ügye. Az értékesítés mellett szól mindenesetre, hogy a Ford a múlt évet 12,6 milliárd dolláros veszteséggel zárta, és a részvények értéke az utóbbi nyolc évben 74 százalékot veszített értékéből.

A Ford 12 éve veszít piaci részesedéséből az Egyesült Államokban, a tavalyi rekordveszteség nagy része a gyárbezárások és a 40 ezres elbocsátás költségeivel magyarázható. A Ford család összesen 71 millió B osztályú részvénnyel rendelkezik, amelyek 1999 végén még 2,3 milliárd dollárt értek, jelenleg azonban már csak 584 millió dollárért lehetne őket eladni.

Szeptemberben a vállalat vezetése az osztalékok kifizetését is megszüntette, ami további 85 millió dollárt vett ki a családtagok zsebéből. A család tagjai között tavaly júliusban volt érezhető először komolyabb feszültség a Henry Ford által 1903-ban alapított társaság tulajdonlásával, illetve vezetésével kapcsolatban, aminek eredményeképp szeptemberben Bill Fordot Alan Mulally váltotta a vezérigazgatói székben.

A család jelenleg is komoly befolyással rendelkezik a társaságban, ennek a struktúrának a tarthatóságát azonban egyre többen megkérdőjelezik. Bár ezt a vállalat hivatalosan cáfolta, egyes értesülések szerint a Nissannal való együttműködési tervezet is azért bukott el tavaly, mert az alapító leszármazottai nem voltak hajlandók lemondani előjogaikról, márpedig a japán cégen kívül a Renault SA-t is vezető Carlos Ghosn számára ez volt a kooperáció egyik alapfeltétele, számol be a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!