A PPP-nek nevezett, valójában egyfajta halasztott fizetésű rendszert a kormány az M6-os szinte teljes szakaszán alkalmazná. Az első, nyolc kilométeres szakaszt a Vegyépszer építi, az M0-s körgyűrűtől az érdi tetőig. Érdtől Dunaújvárosig a már elkészült 64 kilométeres szakasznál, amelyet a Berger-Bilfinger fémjelezte M6 DAK Konzorcium épített, már megvalósult a PPP-nek nevezett konstrukció.
Ennek az a lényege, hogy a koncesszor megépíti a sztrádát, majd az állam ezt a költséget, plusz az autópálya üzemeltetésének ellenértékét apránként, több évtizeden át fizeti vissza rendelkezésre állási díj címén. Az M6-os már kész és a készülő szakasza is a matricás rendszer része.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium által benyújtott határozati javaslat szerint az M6-os 79 kilométeres szakaszát a koncesszor több ütemben építené meg, majd legalább 22 évig üzemeltetné. A - valószínűleg koncesszióban működő - céget közbeszerzési eljárás keretén belül választják majd ki.
A nyertes kihirdetése után a koncesszió alapvető számait ismertetni kell az Országgyűléssel, ezt követően a Parlament dönt a szerződés megkötéséről. A három szakaszra bontott 79 kilométeres sztráda építésének előkészítését a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. már elvégezte. Két szakasz építési engedélye márciusban lesz meg, a harmadiké pedig már megvan.