5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jubileumi konferenciával ünnepli alapításának tizedik évfordulóját a Piackutatók Magyarországi Szövetsége.

Tíz évvel ezelőtt tíz alapító tagvállalat hozta létre a Piackutatók Magyarországi Szövetségét. 1997-ben az addig sokszor erőtlen, szerteágazó szándék tíz alapító egységes akaratává vált, és megalakult a PMSZ, amely azóta folyamatosan erősödött, és a ma már 23 tagszervezet a közel 15 milliárdos hazai piac jó 90 százalékát mondhatja magáénak. Az elmúlt évtized komoly tanulási folyamatot is jelentett a szakma számára, így a jubileumi konferencia az előretekintés mellett az elmúlt évekre is visszatekint.

A konferencián öt szekcióban kerülnek megrendezésre az előadások, amelyek tervezett hossza a szokásos 20 perc. A konferencia kreatív koncepciója televíziós indíttatású: a konferencia helyszíne tévéstúdió, az öt szekció öt műsor, a szekcióvezetők főszerkesztő-műsorvezetők, az egyes előadások műsorszámok.

Az öt szekció a következő:

1. Politikai közvélemény-kutatás. Kérdésfelvetések:

  • Miben különbözik és miben hasonlít egymásra az üzleti és a politikai piackutatás?
  • Milyen módszereket használnak az utóbbiak?
  • A kutatók mennyire válnak tanácsadóvá és így közvetve a közvélemény alakítóivá is?
  • Hogyan egyeztethető össze a bizalmas kutatások végzése a nyilvánosság számára készült felmérésekkel?
  • A közvélemény-kutatók szerencséje és szerencsétlensége is egyben, hogy a felméréseiket a választások alkalmával össze lehet vetni a valósággal.
  • Mennyire tekinthetőek sikeresnek a közvélemény-kutatások ebből a szempontból?

Szekcióvezető: Hann Endre (Medián)

2. Vásárlási és fogyasztási szokások. Témakörök:

  • A fogyasztási szerkezet változása, különös tekintettel benchmark-országok összehasonlító adatain alapuló elemzésekre;
  • Markáns fogyasztói trendek (megatrendek) megnyilvánulásai és leképződése a legújabbkori magyar fogyasztói társadalomban;
  • Életstílus-jellemzők és értékek a mai magyar mentalitás-térképen;
  • A diszkontosodás - mint átfogó társadalmi jelenség - vizsgálata (nemcsak az élelmiszer-disztribúció területén, hanem több gazdasági ágazatban, mint például az autóbérlés, a légi közlekedés, az idegenforgalom).

Szekcióvezető: Kozák Ákos (GfK)

3. bRand a lelke mindennek! - A márkák jövője Magyarországon. Feldolgozásra váró kérdések:

  • Hol tartanak a Magyarországon árusított márkák nemzetközi összehasonlításban? Mennyire széles a kapható márkák köre?
  • Hol állunk a Global - Local - Glocal sztrádán? Hogyan tekintenek a fogyasztók a márkákra: mennyire érzik őket hozzájuk, magyar fogyasztókhoz szólónak? Egyáltalán mit is értünk magyar fogyasztón?
  • Mi a sorsa a régi, hagyományos magyar márkáknak? Mi a túlélés receptje?
  • Hogy fér meg együtt a fogyasztónak a háztartásában a saját márkás, legfeljebb "VFM" termék és a luxus kategória? Nem arról van esetleg szó, hogy a marketingesek a saját széküket, amikor a márkázás mindenhatóságáról szónokolnak?
  • Kiktől tanulhatunk igazán, ha márkázásról van szó? Hogyan tudott a kutatás segítséget nyújtani márkák megmentésében, helyrehozásában, fejlődésében?
  • Miben segítheti a márkakutatás a márkák fejlődését? Milyen kérdésekre nincs megfelelő válasza a marketingeseknek? Mennyire használják ki a nagylélegzetű márkatrackingek lehetőségeit?

Szekcióvezető: dr. Hoffmann Márta (HRI)

4. Digitális horizont - Reklám- és médiakutatás

A digitális világ sok szempontból meg fogja változtatni az emberek mindennapjait, napirendjét, szabadidő-eltöltését, életmódját, életstílusát, vásárlási szokásait.
De meg fogja változtatni az emberek direkt és indirekt reklámmal történő elérésének formáit, lehetőségeit is. A kutatóknak tudni és ismerni kell, hogy ezekre a változásokra milyen válaszai lesznek a hirdetőknek, a média- és reklámszakmának.
Ki kell találni, hogy hol és hogyan lehet jobban, pontosabban elérni a fogyasztót a digitális világban, a jelenlegi kutatási megközelítések közül mi marad életképes, mi változik és hogyan. A média- és reklámkutatóknak meg kell érteni - és értetni - a várható változások mozgató rugóit, és így hatásukat a reklám- és médiafogyasztásra.

Olyan előadás témákat és megközelítéseket vár a szekció, amelyek ezeket a kérdéseket járják körül.

Szekcióvezető: Sterk Péter (Szonda)

5. A jövő telekommunikációja - Innováció, kommunikáció, internet. Témakörök:

  • A technológiák adaptációja. Áttekintő rész az eljövendő technológiák elterjedésének sikertényezőiről. Hogyan segíthet a piackutatás a téma jobb megértésében?
  • "Network society". Hogyan alakulnak át az interperszonális kapcsolatok ? Milyen szerepe lesz a termékválasztásra a könnyen és gyorsan, sok forrásból elérhető információnak? Hogyan alakítja át a marketingtevékenységet a "smart consumer" megjelenése? Hogyan tudja a kutatási szakma az online megközelítéseket a lehető leghatékonyabban felhasználni? Hitek és tévhitek az online kutatásról.

Szekcióvezetők: Duránszkai Gábor (TNS) és Klenovszki János (NRC)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!