3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Több havi rendelésállományt hozott az idei karácsonyi bevásárlási szezon a hazai csomagolóiparnak. Az év végi kereskedelmi akciókhoz kapcsolódó legtöbb megrendelés idén is a szórakoztatóelektronikai és a fehérárugyártó vállalatoktól, valamint az ital- és édességgyártó cégektől érkezett

Idén sem kerülte el a magyarországi csomagolóipart sajátos szezonalitása, a megrendeléseket hónapok óta a karácsonyi akciókra készülő ügyfelek megbízásai hajtják. Az előzetes kiskereskedelmi becslések szerint a magyarországi fogyasztók karácsonyi költései idén összességében elérhetik a 770-780 milliárd forintot is. Az év végi kereskedelmi kampányok és akciók pedig rengeteg munkát adnak a csomagolóanyag-gyártó vállalatoknak is. A legtöbb megrendelés 2014-ben is a szórakoztatóelektronikai termékeket és a fehérárut gyártó vállalatoktól, valamint az ital- és édességgyártó cégektől érkezett a csomagolóiparba.

"A csomagolóipar számára kedvező, hogy a különböző ágazatok megrendelései nem egy időpontban csapódnak le, hanem több hónap alatt, elnyújtva jelennek meg. A feldolgozóiparban például már hónapokkal ezelőtt megkezdődött a november végén, december elején piacra dobott új termékek gyártása. Az új termékeket pedig rendszerint a gyártósorokról való lekerülésüket követően azonnal becsomagolják” – fogalmazott Sigray Mária, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója. A vállalatvezető szerint a csomagolóipar termelésének szezonális kilengéseit az is enyhíti, hogy egyes nagy megrendelő ágazatokból éppen az évnek ebben a szakaszában érkezik a legkevesebb megbízás.

A hullámkarton csomagolóanyagok gyártói például évek óta egyre több megrendelést kapnak a zöldség- és gyümölcsexportőr vállalatoktól. Azonban a megrendelések nagy része a nyári hónapokban jelenik meg, a mezőgazdasági termeléshez igazodva. Éppen abban az időszakban, amikor a feldolgozóipari vállalatok jelentős része hetekre csökkenti, vagy éppen leállítja a termelését a nyári szabadságolások miatt.

"Az év minden időszakának megvannak a maga sajátosságai a csomagolóiparban is, ám ezek a hatások kiegyenlítik egymást, s viszonylag állandó megrendelésállományt biztosítanak a nemzetgazdaság e fontos szegmensének” – fejtette ki a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója.

Egy korábbi nemzetközi GfK-kutatás rámutatott: a fogyasztók 45 százalékát a termékek csomagolása befolyásolja leginkább a vásárlói döntések meghozatalában, s csak ezt követi a televíziós reklámok (29 százalék), az újsághirdetések (15 százalék), valamint az óriásplakátok (10 százalék) hatása.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!