A problémák mérséklése érdekében az egyesület szorgalmazza a külföldi fuvarozók fokozottabb adminisztratív és a járműveik műszaki ellenőrzését, továbbá visszatartó szankciók alkalmazását.
Az EU-n kívüli teherautósokkal szemben az MKFE továbbra is ragaszkodik a verseny korlátozásához. Azok versenyelőnyének további csökkentését jelenti a járművek műszaki követelményeinek betartatása, hatóságilag elrendelt javíttatása, illetve a rossz műszaki színvonalú járművek határon történő visszafordítása.
Az egyesület emellett a költségek csökkentése érdekében szorgalmazza, hogy mérsékeljék a gázolaj jövedéki adóját, és az unió átlagához igazítsák azt.
Magyarországon jelenleg mintegy 28 ezer közúti közlekedési szolgáltató, árufuvarozó és autóbuszos személyszállító vállalkozás működik, 6,6 százalékkal több, mint az EU csatlakozás előtt. Ebből több mint 26 ezren árufuvarozással foglalkoznak, ez 5 százalékkal haladja meg a csatlakozás előtti értéket.
A múlt év május 1-je óta több, mint 18 ezer eurolicence közösségi engedélyt adtak ki a Közlekedési Felügyeletek: a csatlakozás előtt a korlátlan, illetve a korlátozott nemzetközi fuvarozási tevékenységi engedélyek száma mindössze 9700 volt.
(MTI)
Kritikus időszak vár a hazai fuvarozókra
Az idei év vízválasztó lesz a magyar közúti fuvarozók számára, mivel becslések szerint a szolgáltatók jó néhány százaléka nem lesz képes fennmaradni - mondta Karmos Gábor, az Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkár-helyettese.