2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Rupert Murdoch médiamogul szerint a nyomtatott sajtó saját fennmaradása érdekében többé nem hunyhat szemet az internet növekvő népszerűsége felett, írja az MSNBC.com.

Rupert Murdoch, a világ egyik legnagyobb médiamogulja tegnap amerikai újságíróknak úgy fogalmazott: "Mindannyian önhittek voltunk, amikor lebecsültük az internetet, és azoknak a változásoknak a jelentőségét, amit használatának terjedése a nyomtatott sajtóra tett. A kilencvenes évek végének izgalmai után nem törődtünk többet az úgynevezett 'digitális forradalommal', csak csöndesen reménykedtünk, ez is lecseng egyszer. Tévedtünk. Most már loholnunk kell a fejlődés után, és igyekezni megragadni a benne rejlő lehetőségeket."

Murdoch a News Corporation elnökeként most tervezi a globális média-vállalatcsoport internet-stratégiáját. A dotkom válság idején a News Corporation is komoly összegeket veszített, így a stratégia kidolgozását megelőzően az Internet tabutémának számított cégen belül - egészen az elmúlt időkig, amikor lapjaik (többek között a New York Post, a The Times és a The Sun) csökkenő példányszáma és a hirdetők online médiumok felé áramlása már egyértelmű veszélyt jelentett működésükre.

"A nyomtatott újságoknak meg kell találniuk a módját, hogy elérjék a fiatalokat, akik a híreket már gyökeresen más módon szerzik be" - fogalmazott Murdoch. "Ők már nem igényelnek intellektuális isten-figurákat, akik megmondják nekik, mi a fontos, és mi nem. Ha ezt nem vesszük tudomásul, a nyomtatott újságírás rövidesen a 'futottak még' kategóriába kerül."

A legtöbb újságnak ugyan van weboldala, de a médiamogul véleménye szerint ezek nem sokat érnek, ha a lapoknak csupán lagymatag utánzatai. Ezeknek az oldalaknak nem közvetíteni kell, hanem önállóan megállni a helyüket, akár egy olyan hírportálnak, mint amit a Google vagy a Yahoo működtet. A hírek közé lehet például blogokat szúrni, és fontos a cikkek mellé videókat linkelni. "Dollármilliárdokat költünk internetes hír-, sport- és szórakoztató programok fejlesztésére" - hangsúlyozta a Murdoch.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!