3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az MDF szerint csaknem 200 milliárd forintos hiány van a 4-es metró építési projektjében, ezért a munkálatok felfüggesztését javasolják. A gazdasági főpolgármester-helyettes szerint ugyanakkor már átalakították a finanszírozási szerkezetét, és csökkentették a kockázatokat.

A pénzügyi feltételek tisztázatlansága miatt a 4-es metró építésének azonnali leállítását kezdeményezi a Fővárosi Közgyűlés jövő heti ülésén az MDF-frakció. Hock Zoltán, a párt fővárosi képviselőcsoportjának vezetője képviselőtársaival, Katona Kálmánnal és Vaskor Lászlóval a Kálvin téren tartott tájékoztatóján arra hívta fel a figyelmet, hogy a jelenleg csaknem 200 milliárd forintos finanszírozási hiány fedezetét az állammal kötött metróépítési szerződés szerint a fővárosi önkormányzatnak kell biztosítania.

Katona Kálmán frakcióvezető-helyettes hangsúlyozta: elfogadhatatlan, hogy a jövő felélésével, a családi ezüstnek tekinthető közművagyon kiárusításával teremtse elő a közgyűlés kormánypárti többsége a metróépítés hiányzó forrásait.

Hock szerint a főváros jelenlegi pénzügyi helyzete nem teszi lehetővé, hogy a metróépítéshez hiányzó pénzt hitelből teremtsék elő. Ezért vagy teljesen törölni kell a hétéves fejlesztési tervben elhatározott olyan fontos beruházásokat, mint például az új Duna-hidak építését és a villamos vonalak bővítését, vagy eladják a stratégiai portfólióvagyont, a közműcégeket. Szerinte tudnia kell mindenkinek, hogy a 4-es metró építésének folytatása milyen következményekkel jár. Úgy látják, hogy a 4-es metró a következő 10-12 évre teljesen meghatározza a főváros fejlesztési lehetőségeit. "A metró visz mindent" - summázta a heyzetet Hock.

A frakcióvezető megjegyezte, a konvergenciaprogram tükrében nem látnak arra lehetőséget, hogy a hiányzó pénzt az állam kipótolja. A forráshiány egyébként a metró második szakaszának építését tekintve további 100 milliárdos nagyságrendű lehet.

Az MDF-s politikusok úgy tudják, hogy jelenleg az EU-hoz sem nyújtható be a 4-es metró támogatási kérelme, mert ehhez törvénymódosításra van előbb szükség. Emlékeztettek rá, hogy szeptemberben a kormány "a főváros által készített pályázatot visszadobta alkalmatlanság miatt". Az Európai Bizottság legkorábban a jövő év nyarán dönthet a metró támogatásáról a kohéziós alapból, ha még az idén elfogadja a kormány a főváros új javaslatát - jegyezte meg a frakcióvezető.

A főváros gazdasági főpolgármester-helyettese reagálásában arra emlékeztetett, hogy egy hónapja átalakították a 4-es metró finanszírozási szerkezetét, és csökkentették a pénzügyi kockázatokat. Ikvai-Szabó Imre a Magyar Rádiónak azt mondta, lesz elég pénz a 4-es metró megépítésére, és nem kerülhetnek veszélybe a beruházás miatt más fővárosi közlekedési projektek, mert azokra az állam a Budapest Szerződésben garanciát vállalt. Az alku eddigi eredményeiről és bővítéséről hétfőn tárgyal Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Demszky Gábor főpolgármester.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!