A technológia, az elv, és a szervezeti kultúra hármasból az utóbbi a legfontosabb, hiszen sok helyen a kollégák által küldött vicces e-mailekkel lesz tele postaláda. A Vault.com szerint az alkalmazottak 51 százaléka napi 1-5 személyes (nem munka) levelet, 17 százalékuk 6-10 darabot kap naponta, 7 százalékuk viszont 20 darabot ír egy nap. 90 százaléka az alkalmazottaknak netel szórakozásképpen, negyedük majd egy órát, nyolcból egy pedig több mint 2 órát naponta. A netezőknek felét kapták el már olyankor, amikor "lógott a hálón". Ilyenkor leginkább a híreket olvassák (72%), utazásaikat szervezik (45,2%), vásárolnak (40%), majdnem harmaduk pedig állást keres (!).
A magyar vállalatoknál elsősorban a proxy szerver és a tűzfal beállításaival próbálják befolyásolni a dolgozók internet-használatát. Az internetezést így akár egészében, akár kissé nehézkesen IP cím szerint is le lehet blokkolni. A port letiltása ugyanakkor kijátszható, csak egy kisebb program kell, és máris barangolhatunk egy másik "kapun" keresztül. Biztonsági okokkal indokolva leginkább bankokban szokás a belső intraneten és a bank honlapján kívüli böngészés tiltása. Kisebb engedmény lehet, ha osztályonként egy-egy gép külső kapcsolattal is rendelkezik (ABN Amro Bank). Magyarországon még számos olyan cég akad, ahol csak belső levelezés működik. A másik végletet azok a vállalatok adják, ahol a levelezést akár 200-300 kulcsszó alkalmazásával szűrik. Ilyenkor, ha nemkívánatos a küldemény érkezik, az törlésre kerül vagy visszajut a fogadóhoz. Másik kedvelt korlát a csatolt fájlokban a kiterjesztések engedélyezése vagy tiltása, amely akár a kifele menő levelekre is igaz lehet. Ezzel próbálnak kisebb akadályt képezni a belső adatállomány elvándorlásának. A leveleket "footer"-ral látják el, azon cégek amelyek hangsúlyozni akarják biztonsági rendszerüket (Mol Rt., Raiffeisen Bank, KPMG, MNB).
Sajnos Magyarországon is az internetes forgalom meghatározó százalékban a vállalatok dolgozóira épül, így minden korlátozó intézkedés csökkenti a lehetőségét, hogy a digitális szolgáltatások még inkább fejlődjenek és egyúttal rentábilisak legyenek.
Lopott percek
Világszerte komoly gondot okoz, hogy az internet hozzáféréssel rendelkező dolgozók munkaidejük egy részében magántermészetű kíváncsiságuk kielégítésére fordítják. A munkaidő megcsonkításából származó veszteségeknél is nagyobbak lehetnek az internet-használat korlátozásából származó károk.