3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ősztől Hamburgot is felveszi a Budapestről elérhető célállomások közé a Lufthansa, később pedig a stuttgarti járat is visszakerülhet a menetrendbe. A cég a vidéki repülőtereket is bekapcsolná hálózatába, nyilatkozta az mfor.hu-nak Stephan Semsch, a társaság közép-kelet-európai regionális igazgatója.

A térségben egyébként az elmúlt két évben több vidéki várost is beemelt hálózatába a cég: a 2003 óta létesült 5 új desztináció között három lengyel (Gdansk, Poznan, Krakkó) és egy erdélyi (Temesvár) található.

[ajanlo=413][igazitas=right/] A sajtótájékoztatón elhangzott: a cég - Kína és India mellett - Közép-Kelet-Európát tekinti stratégiai növekedési régiónak. Ezekbe az országokba, illetve országokból - Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Magyarország, Szlovénia, Horvátország, Bosznia-Hercegovina, Szerbia-Montenegró, Románia és Bulgária - tavaly több mint 2,2 millió utast szállított, ami rekordnak számít a társaság történetében.

Bár Magyarország a közép-kelet-európai régió harmadik legnagyobb utazási piaca, a hagyományos légitársaságok vonatkozásában nincs a legdinamikusabban növekvők között. A térség országai közül hazánkban a legmagasabb a diszkont légitársaságok aránya, azok az összes kapacitás több mint 30 százalékát fedik le.

Lichtenberger Tamás, a cég állomásfőnöke elmondta: reméli, hogy szeptember elsejétől, Ferihegy 1 megnyitásával "végre megfelelő körülmények között" fogadhatják utasaikat. Szerinte nyáron ügyfeleik "kénytelenek voltak szinte már elfogadhatatlanul hosszú időt", 1-1,5 órát várakozással tölteni, miközben az út Budapest és München között mindössze egy óra.

[ajanlo=251][igazitas=left/]Hozzátette: a Budapest Airport (BA) árait továbbra is túl magasnak tartják. Míg a prágai repülőtéren egy B737-300-as gép landolási díja 97 193 forint, addig Ferihegyen ez 40 százalékkal magasabb, 135 600 forint. A cég évente 590 millió forint landolási díjat, egyéb költségekkel együtt pedig 2 milliárd forintot fizet a BA-nak, a MALÉV-nak pedig évi 1 milliárd forintot utal át.

A sajtótájékoztatón elhangzott: az egyes terminál felújítása, és ezáltal a hamburgi járat indításának őszre tolódása is szerepet játszott abban, hogy idén a légitársaság nem tervezett forgalomnövekedést. Ezzel együtt a cég továbbra is az első számú külföldi légitársaság Magyarországon 22 százalékos piaci részesedéssel.

Semsch az árképzéssel kapcsolatban az mfor.hu-nak elmondta: a fapadosok példáján megtanulták, hogy az olcsó jegyekkel keresletet lehet generálni. Ennek nyomán áraikat lenyomták, a budapesti-hamburgi járatra például oda-vissza útra 15 ezer forinttól kezdődően kínálnak jegyeket.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!