3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ősztől Hamburgot is felveszi a Budapestről elérhető célállomások közé a Lufthansa, később pedig a stuttgarti járat is visszakerülhet a menetrendbe. A cég a vidéki repülőtereket is bekapcsolná hálózatába, nyilatkozta az mfor.hu-nak Stephan Semsch, a társaság közép-kelet-európai regionális igazgatója.

A térségben egyébként az elmúlt két évben több vidéki várost is beemelt hálózatába a cég: a 2003 óta létesült 5 új desztináció között három lengyel (Gdansk, Poznan, Krakkó) és egy erdélyi (Temesvár) található.

[ajanlo=413][igazitas=right/] A sajtótájékoztatón elhangzott: a cég - Kína és India mellett - Közép-Kelet-Európát tekinti stratégiai növekedési régiónak. Ezekbe az országokba, illetve országokból - Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Magyarország, Szlovénia, Horvátország, Bosznia-Hercegovina, Szerbia-Montenegró, Románia és Bulgária - tavaly több mint 2,2 millió utast szállított, ami rekordnak számít a társaság történetében.

Bár Magyarország a közép-kelet-európai régió harmadik legnagyobb utazási piaca, a hagyományos légitársaságok vonatkozásában nincs a legdinamikusabban növekvők között. A térség országai közül hazánkban a legmagasabb a diszkont légitársaságok aránya, azok az összes kapacitás több mint 30 százalékát fedik le.

Lichtenberger Tamás, a cég állomásfőnöke elmondta: reméli, hogy szeptember elsejétől, Ferihegy 1 megnyitásával "végre megfelelő körülmények között" fogadhatják utasaikat. Szerinte nyáron ügyfeleik "kénytelenek voltak szinte már elfogadhatatlanul hosszú időt", 1-1,5 órát várakozással tölteni, miközben az út Budapest és München között mindössze egy óra.

[ajanlo=251][igazitas=left/]Hozzátette: a Budapest Airport (BA) árait továbbra is túl magasnak tartják. Míg a prágai repülőtéren egy B737-300-as gép landolási díja 97 193 forint, addig Ferihegyen ez 40 százalékkal magasabb, 135 600 forint. A cég évente 590 millió forint landolási díjat, egyéb költségekkel együtt pedig 2 milliárd forintot fizet a BA-nak, a MALÉV-nak pedig évi 1 milliárd forintot utal át.

A sajtótájékoztatón elhangzott: az egyes terminál felújítása, és ezáltal a hamburgi járat indításának őszre tolódása is szerepet játszott abban, hogy idén a légitársaság nem tervezett forgalomnövekedést. Ezzel együtt a cég továbbra is az első számú külföldi légitársaság Magyarországon 22 százalékos piaci részesedéssel.

Semsch az árképzéssel kapcsolatban az mfor.hu-nak elmondta: a fapadosok példáján megtanulták, hogy az olcsó jegyekkel keresletet lehet generálni. Ennek nyomán áraikat lenyomták, a budapesti-hamburgi járatra például oda-vissza útra 15 ezer forinttól kezdődően kínálnak jegyeket.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!