A térségben egyébként az elmúlt két évben több vidéki várost is beemelt hálózatába a cég: a 2003 óta létesült 5 új desztináció között három lengyel (Gdansk, Poznan, Krakkó) és egy erdélyi (Temesvár) található.
[ajanlo=413][igazitas=right/] A sajtótájékoztatón elhangzott: a cég - Kína és India mellett - Közép-Kelet-Európát tekinti stratégiai növekedési régiónak. Ezekbe az országokba, illetve országokból - Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Magyarország, Szlovénia, Horvátország, Bosznia-Hercegovina, Szerbia-Montenegró, Románia és Bulgária - tavaly több mint 2,2 millió utast szállított, ami rekordnak számít a társaság történetében.
Bár Magyarország a közép-kelet-európai régió harmadik legnagyobb utazási piaca, a hagyományos légitársaságok vonatkozásában nincs a legdinamikusabban növekvők között. A térség országai közül hazánkban a legmagasabb a diszkont légitársaságok aránya, azok az összes kapacitás több mint 30 százalékát fedik le.
Lichtenberger Tamás, a cég állomásfőnöke elmondta: reméli, hogy szeptember elsejétől, Ferihegy 1 megnyitásával "végre megfelelő körülmények között" fogadhatják utasaikat. Szerinte nyáron ügyfeleik "kénytelenek voltak szinte már elfogadhatatlanul hosszú időt", 1-1,5 órát várakozással tölteni, miközben az út Budapest és München között mindössze egy óra.
[ajanlo=251][igazitas=left/]Hozzátette: a Budapest Airport (BA) árait továbbra is túl magasnak tartják. Míg a prágai repülőtéren egy B737-300-as gép landolási díja 97 193 forint, addig Ferihegyen ez 40 százalékkal magasabb, 135 600 forint. A cég évente 590 millió forint landolási díjat, egyéb költségekkel együtt pedig 2 milliárd forintot fizet a BA-nak, a MALÉV-nak pedig évi 1 milliárd forintot utal át.
A sajtótájékoztatón elhangzott: az egyes terminál felújítása, és ezáltal a hamburgi járat indításának őszre tolódása is szerepet játszott abban, hogy idén a légitársaság nem tervezett forgalomnövekedést. Ezzel együtt a cég továbbra is az első számú külföldi légitársaság Magyarországon 22 százalékos piaci részesedéssel.
Semsch az árképzéssel kapcsolatban az mfor.hu-nak elmondta: a fapadosok példáján megtanulták, hogy az olcsó jegyekkel keresletet lehet generálni. Ennek nyomán áraikat lenyomták, a budapesti-hamburgi járatra például oda-vissza útra 15 ezer forinttól kezdődően kínálnak jegyeket.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum
Lufthansa: új budapesti járat, debreceni tervek
Ősztől Hamburgot is felveszi a Budapestről elérhető célállomások közé a Lufthansa, később pedig a stuttgarti járat is visszakerülhet a menetrendbe. A cég a vidéki repülőtereket is bekapcsolná hálózatába, nyilatkozta az mfor.hu-nak Stephan Semsch, a társaság közép-kelet-európai regionális igazgatója.