A forgalom előtt az esti órákban megnyíló autópálya pécsi átadási ünnepségén Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter azt mondta: a pályaszakasz építőinek teljesítményét jellemzi, hogy amíg az M7-es sztráda első 90 kilométerének építéséhez még tíz évre, az M6-os 81 kilométeres Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszához mindössze két évre volt szükség.
Megjegyezte: a beruházás befejezésével Magyarország azon országok közé került, ahol az autópálya-hálózat hossza meghaladja az ezer kilométert, s reményét fejezte ki, hogy a gyorsforgalmi úttal járó előnyöket - a jobb megközelíthetőséget, a gyorsabb, biztonságosabb közlekedést, a gazdasági körülmények javulását - a Dél-Dunántúlon élők is érezhetik.
Mesterházy Attila, az MSZP miniszterelnök-jelöltje arról szólt, hogy a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése komoly lehetőség a befektetések ösztönzésére, munkahelyteremtésre, utóbbit az ország legfontosabb jövőbeni feladatának nevezte.
Szili Katalin, az Országgyűlés volt elnöke, baranyai MSZP-s képviselőjelölt azt hangsúlyozta, hogy amit a szocialisták az autópálya-beruházással vállaltak, azt teljesítették, s ennek köszönhetően Pécs bekapcsolódhat Európa vérkeringésébe. Hozzátette: továbbra is elkötelezettek a baranyai megyeszékhely és a régió fejlesztésében.
Az átadási ünnepségen elhangzott: a Szekszárd-Bóly-Pécs autópálya-szakasz 81 kilométer hosszú és 266 milliárd forintba került. A kivitelezők a magán- és közszféra együttműködésével, úgynevezett ppp-programban megvalósult beruházás keretben mintegy 7,5 millió tonna földet mozgattak meg, és 1,5 millió négyzetméteren aszfaltoztak. A kétszer kétsávos pályán 87 híd - köztük az ország második leghosszabb völgyhídja és az ország első négy autópálya- alagútja épült. Az építkezésen ezer gépet és berendezést használtak, és volt, hogy 3 ezer ember dolgozott egyidejűleg.
MTI/Menedzsment Fórum