Az évi húszmilliárd dollár (négyezer-milliárd forint) körüli bevétellel rendelkező Itochu konszern vezetői azt javasolták Calin Popescu Tariceanunak, valamint a román szállításügyi miniszternek és a pénzügyi tárca vezetőjének, hogy fontolják meg az általuk gyártott, mágneses felfüggesztésű vonatszerelvények vásárlását az új bukaresti metróvonalhoz.
Európában ez a megoldás példa és előzmény nélküli; csupán egyetlen kísérleti jellegű szakaszon (Németországban) tesztelik az ugyancsak japán gyártmányú, mágneses felfüggesztésű szerelvényeket, számol be a Cotodianul című lap.
"Technológiailag minden bizonnyal ez a legkorszerűbb konstrukció, de a döntést kizárólag versenytárgyaláson, az ajánlatok részletes tanulmányozását követően tudjuk meghozni" - nyilatkozta diplomatikusan a román kormányfő.
A bukaresti metróvállalat, a Metrorex vezérigazgatója, Liviu Soava naponta százezer utasra számít az új, még csak a tervezőasztalokon létező, 21 állomásból álló metrószakaszon. Ezt teljes hosszában 2014-ben fogják átadni, s összköltségeit körülbelül egymilliárd euróra (250 milliárd forintra) becsülik. Ennek egy részét a Japán Nemzetközi Együttműködési Bank által nyújtott hitelből fedezik.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Tarolt Párizsban a Combino reklámja
270 millió euróért kapott megrendeléseket az Alstom
Jelzőrendszert épít és metrókocsikat modernizál az Alstom
Kiválasztották a 4-es metró állomásainak építőit
Mágneses felfüggesztésű metró Bukarestben?
A román főváros középtávú fejlesztési tervei között szerepel a városközpontot a két bukaresti nemzetközi repülőtérrel, a Henri Coandával és a Baneasával összekötő metróvonal megépítése. A Tokióban hivatalos látogatáson részt vevő román miniszterelnök meglepő ajánlatot kapott a földalatti vasútra.